جیمز وب تا یک ماه دیگر داده های خود را بطور رسمی منتشر می کند

شمارش معکوس تا انتشار داده های به دست آمده از تلسکوپ جیمز وب آغاز شده است و این تلسکوپ می تواند تا یک ماه دیگر فعالیت های علمی خود را به طور رسمی آغاز کند. این در حالی است که این تلسکوپ در تاریخ ۲۱ تیر ۲۰۲۲ اولین تصاویر رنگی ثبت شده خود را ارسال […]

شمارش معکوس تا انتشار داده های به دست آمده از تلسکوپ جیمز وب آغاز شده است و این تلسکوپ می تواند تا یک ماه دیگر فعالیت های علمی خود را به طور رسمی آغاز کند. این در حالی است که این تلسکوپ در تاریخ ۲۱ تیر ۲۰۲۲ اولین تصاویر رنگی ثبت شده خود را ارسال کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با شروع فعالیت های علمی جیمز وب عصر جدیدی در علم نجوم آغاز خواهد شد و این تلسکوپ فضایی قدرتمند می تواند داده های علمی بسیاری را جمع آوری کند. این داده ها می تواند پاسخ سوالات بیشماری در زمینه اولین لحظات تشکیل جهان باشد.

همچنین ستاره شناسان می توانند از این داده‌های علمی جزئیات بیشتری نسبت به گذشته در مورد سیارات فراخورشیدی کسب کنند. تاکنون هشت ماه از ارسال، راه اندازی، آزمایش و کالیبراسیون این تلسکوپ قدرتمند گذشته است. کارشناسان این تلسکوپ نیز قصد دارند با اطمینان آن را آماده فعالیت کنند. مارسیا ریکه ستاره شناس دانشگاه آریزونا و یکی از مسئولین چهار دوربین جیمز وب در مورد راه اندازی این تلسکوپ طی ماه‌های اخیر توضیحاتی را منتشر کرده است.

 به گفته وی پس از رسیدن این تلسکوپ به نقطه موردنظر . باز شدن جیمز وب، به عنوان اولین کار خود در فضا محافظ های خورشیدی نیز آغاز به کار کرد و سپس تراز کردن آینه ها و روشن شدن حسگر ها نیز انجام گرفت. سپس تیم پشتیبانی روی ۴ دوربین و طیف سنج روی تلسکوپ نظارت داشت تا در صورت پایین آمدن دما به اندازه کافی آزمایش ۱۷ وضعیت مختلف را آغاز کند. در ابتدا دوربین مادون قرمز نزدیک برای مطالعه نور مادون قرمز ضعیف قدیمی ترین ستاره ها روشن شد. البته پیش از انجام کار باید ۱۸ بخش منفرد آینه وب نیز تراز شوند. پس از پایان کلیه عملیات مربوط به راه اندازی در نهایت این تلسکوپ در تاریخ ۲۵ خرداد توانست همه ابزارهای خود را روشن کند و اولین تصاویر خود را نیز ثبت کند. پس از آن کلیه وضعیت های تصویربرداری، زمانی و طیف ‌سنجی وب تایید شدند. ناسا قصد دارد برخی از مشاهدات مربوط به این تلسکوپ را در تاریخ ۲۱ تیر منتشر کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال