پرتاب دقیق جیمز وب به شب کریسمس موکول شد

قرار است تلسکوپ فضایی جیمز وب دقیقاً در شب کریسمس به فضا ارسال شود. بدین ترتیب زمان دقیق پرتاب آن جمعه سوم دی ماه اعلام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیل نلسون رئیس ناسا پرتاب روز جمعه ۲۴ دسامبر جیمز وب به فضا را تایید کرد. تلسکوپ جیمز وب از […]

قرار است تلسکوپ فضایی جیمز وب دقیقاً در شب کریسمس به فضا ارسال شود. بدین ترتیب زمان دقیق پرتاب آن جمعه سوم دی ماه اعلام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیل نلسون رئیس ناسا پرتاب روز جمعه ۲۴ دسامبر جیمز وب به فضا را تایید کرد. تلسکوپ جیمز وب از گویان فرانسه توسط موشک آریان به فضا پرتاب می شود.

تلسکوپ فضایی ۱۰ میلیارد دلاری قرار است جانشینی برای تلسکوپ هابل باشد. پیش از این پرتاب آن در روز شنبه ۱۸ دسامبر برنامه ریزی شده بود. اما به دلیل مشکلاتی که در هنگام جابجایی آن به وجود آمد پرتاب آن مجدداً ۴ روز به تعویق افتاد. این مشکل نیز به دلیل جدا شدن یکی از سیمهای اتصال زمان کار متخصصین به وجود آمد و به همین دلیل تلسکوپ تکان شدیدی خورده بود. دلیل متخصصان تصمیم گرفتند پیش از پرتاب، مجدداً آزمایش‌هایی را روی آن انجام دهند. پس از آن نیز یک مشکل ارتباطی میان موشک و تلسکوپ باعث تاخیر ثانویه در پرتاب شد. اما اکنون پس از آزمایش های کامل پرتاب آن برای روز سوم دی ماه تایید شد.

به گفته نلسون انتظار می رود محل پرتاب به دلیل تعطیلات سال نو خلوت تر از گذشته باشد. زیرا افراد کمتری از هیئت‌های کنگره و تیم ناسا و پیمانکاران در آن محل حاضر خواهند شد.

بالاخره تلسکوپ جیمز وب پس از ماه ها تاخیر در پرتاب اکنون برای ارسال به فضا آماده می شود. این تلسکوپ برای درک نخستین روزهای شکل‌گیری ستاره ها و کهکشان ها فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. علاوه بر آن بررسی جو سیارات دور ستاره های نزدیک به زمین نیز از وظایف این تلسکوپ خواهد بود. این پروژه با همکاری ناسا و آژانس فضایی اروپا انجام می گیرد. البته پس از پرتاب تلسکوپ جیمز وب ۶ ماه زمان نیاز است تا اولین تصاویر آن از فضا دریافت شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال