داده های جیمز وب می تواند منشأ آب زمین را پیدا کند

دانشمندان نظریه عجیبی در مورد آب روی زمین دارند. آن ها معتقدند آب در زمین از این سیاره سرچشمه نگرفته و احتمال دارد یک دنباله دار آن را به زمین آورده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان با هدف تایید نظریه خود در مورد منشأ پیدایش آب در زمین داده […]

دانشمندان نظریه عجیبی در مورد آب روی زمین دارند. آن ها معتقدند آب در زمین از این سیاره سرچشمه نگرفته و احتمال دارد یک دنباله دار آن را به زمین آورده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان با هدف تایید نظریه خود در مورد منشأ پیدایش آب در زمین داده هایی را در مورد دنباله دارهای موجود در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری مورد بررسی قرار دادند. اکنون نیز داده های جدید جیمز وب اطلاعات جدیدی را در این باره ارائه کرده است.

در این بررسی از ابزار طیف سنجی مادون قرمز تلسکوپ جیمز وب برای بررسی یک دنباله دار در کمربند سیارکی استفاده شد. محققان با استفاده از این ابزار توانستند برای نخستین بار بخار آب را در اطراف یک دنباله دار مشاهده کنند. وجود بخار آب در اطراف این دنباله دار می تواند به دانشمندان در درک بهتر منشأ پیدایش آب در زمین توسط دنباله دارها کمک کند.

اکثر دنباله دارها در مکان های دور تر از خورشید قرار گرفته اند و بدین ترتیب یخ در آنها به دلیل فاصله از خورشید ماندگارتر است. اما این دنباله دار در کمربند اصلی سیارک ها دیده شده است.

محققان این پروژه در مورد کشف اخیر اعلام کردند: هنوز نمی‌دانیم سیاره غرق در آب ما چگونه به این حالت رسیده است. با بررسی چگونگی پراکندگی آب در منظومه شمسی می توان سامانه های سیاره ای دیگر را نیز از نظر میزبانی سیاره ای مانند زمین بررسی کرد.