تصویر جدید جیمز وب کهکشانی شبیه به راه شیری را نشان می دهد

در داده های اخیر کهکشان جدیدی به نام The Sparkler مشاهده شده است که به گفته دانشمندان شباهت زیادی به سالهای جوانی کهکشان راه شیری دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب می تواند در درک چگونگی آغاز کهکشان ها به دانشمندان کمک کند داده های اخیر این تلسکوپ […]

در داده های اخیر کهکشان جدیدی به نام The Sparkler مشاهده شده است که به گفته دانشمندان شباهت زیادی به سالهای جوانی کهکشان راه شیری دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب می تواند در درک چگونگی آغاز کهکشان ها به دانشمندان کمک کند داده های اخیر این تلسکوپ کهکشان جدیدی را نشان میدهد که به سالهای ابتدایی کهکشان ما شباهت داشته و در آن زمان تنها چند خوشه ستاره کروی داشته است.

با استفاده از داده های اخیر این تلسکوپ میتوان زمان را به عقب برگرداند و شکل جوانی کهکشان راه شیری را به همراه مسیر رشد آن مشاهده کرد. کهکشان Sparkler در مسیر صورت فلکی ماهی قرار داشته و فاصله آن از زمین حدود ۹ میلیارد سال نوری است. به گفته دانشمندان شباهت آن با کهکشان راه شیری بسیار زیاد است. به نظر می رسد مواد پر چگالی باعث تشکیل هر دو کهکشان شده است. این مواد همانند دانه هایی هستند که در اثر گرانش به هم متصل شده اند خوشه های ستاره ای کروی نیز در بین این توده ها و پیش از تولد کهکشان ایجاد شدند. به همین دلیل قدمت ستاره ها از کهکشان های خود بیشتر است

این دو کهکشان پس از دوره ای به نام ادغام و تصاحب که در آن کهکشان های کوتوله اطراف خود را بلعیدند، بوجود آمدند. به گفته دانشمندان این مرحله بسیار مهم بوده است. زیرا در اثر این اقدام نیمی از جرم کهکشان ها به وجود آمد.

داده های جیمز وب نشان می دهد مسیر تکامل کهکشان Sparkler نیز مانند راه شیری است. اخترشناسان اکنون می‌توانند با داده های جیمز وب مسیر تکامل کهکشان ها را راحت تر بررسی کنند. با کمک این داده ها میتوان مسائلی مانند خوشه های ستاره ای کروی و نحوه شکل گیری آنها را نیز بررسی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال