تصاویر جدید جیمز وب الماس های کهکشانی را به تصویر می کشد

جیمز وب تصاویر جدیدی را از کهکشان های دیده نشده به تصویر کشیده است که همانند الماس های درخشان در شب می درخشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر اخیر ارسال شده توسط تلسکوپ جیمز وب به پروژه پرلز مربوط است و طی آن کهکشان های دیده نشده همچون الماس به تصویر […]

جیمز وب تصاویر جدیدی را از کهکشان های دیده نشده به تصویر کشیده است که همانند الماس های درخشان در شب می درخشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر اخیر ارسال شده توسط تلسکوپ جیمز وب به پروژه پرلز مربوط است و طی آن کهکشان های دیده نشده همچون الماس به تصویر کشیده شده است. آنتون کوکموئر ستاره شناس موسسه فضایی بالتیمور در مورد این تصاویر می گوید: کیفیت این تصاویر خیره کننده و به نوعی خارج از تصور این جهان است.

تلسکوپ جیمز وب با تمرکز روی بخشی از آسمان توانست کهکشان هایی را ببیند که نور آنها یک میلیارد برابر کم نور تر از چیزی است که با چشم غیر مسلح میتوان دید. در این مشاهده از ۸ رنگ مختلف نور فروسرخ استفاده شد. در تصویر نهایی نیست هزاران کهکشان فواصل مختلف در حال درخشیدن هستند و نور تصاویر آنها نیز حدود ۱۳.۵ میلیارد سال پیش ساطع شده و اکنون به ما رسیده است.

داده های به دست آمده از جیمز وب با داده های تلسکوپ هابل که با پرتوهای فرابنفش و مرئی گرفته شدند مقایسه شد. هر دو تلسکوپ توانستند در طول موجهای مختلف عمق و جزئیات مهمی را از کهکشان های فراوان نشان دهند

تصویر گرفته شده تنها نشان دهنده بخشی از میدان دید تلسکوپ در پروژه پرلز است. این تصویر با کیفیت تر از آن چیزی بود که دانشمندان هنگام شبیه سازی و قبل از مشاهدات علمی آن را ایجاد کرده بودند. نقاط نورانی دیگر در این تصویر طیفی از ستارگان در کهکشان راه شیری را نشان میدهد. روزالیا اوبراین، از پژوهشگران دانشگاه آریزونا و محقق این پروژه می گوید: اندازه گیری نور در این تصویر و پشت ستارگان در کهکشان های موجود همانند رمزنگاری تاریخ و روایت داستان تکامل کیهان است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال