تصاویر رسمی جیمز وب از زحل حلقه‌های زیبای آن را نشان می‌دهد

اولین عکس تلسکوپ جیمز وب از حلقه‌های زحل این غول گازی را به شکلی زیبا همراه با قمرهای آن نشان می‌دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب عکسی زیبا از سیاره زحل منتشر کرده است. در این عکس که ناسا ساعات پیش به انتشار گذاشت حلقه‌های آن از منظره‌ای […]

اولین عکس تلسکوپ جیمز وب از حلقه‌های زحل این غول گازی را به شکلی زیبا همراه با قمرهای آن نشان می‌دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب عکسی زیبا از سیاره زحل منتشر کرده است. در این عکس که ناسا ساعات پیش به انتشار گذاشت حلقه‌های آن از منظره‌ای کاملاً جدید قابل مشاهده است.

مقامات ناسا در توضیح این تصویر اعلام کردند تصویر مربوط به تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ است که توسط دوربین فروسرخ نزدیک تلسکوپ جیمز وب ثبت شده است. به گفته آنان در طول موج فرو سرخ سیاره زحل بسیار تاریک مشاهده می‌شود. زیرا تمام نور خورشید در هنگام تابش به جو توسط گاز متان جذب می‌شود. اما در این حالت حلقه‌های زحل روشن باقی خواهند ماند. به همین دلیل زحل در این تصویر ظاهری غیر معمول پیدا کرده است.

چند روز قبل ناسا عکس خامی را از زحل به همراه حلقه و قمرهای آن به صورت غیر رسمی منتشر کرده بود. اما عکس جدید به صورت پردازش شده و رسمی انتشار یافته است. علاوه بر حلقه‌های زحل قمرهای انسلادوس، دیون و تنیس در این تصویر قابل مشاهده هستند.

از بین قمرهای زحل قمر انسلادوس توسط اختر زیست شناسان مورد بررسی قرار گرفته است. زیرا آنها تصور می‌کنند زیر پوسته یخی این قمر اقیانوسی از آب مایع قرار دارد. همچنین در قطب جنوب این قمر آب زیر سطحی از طریق آب‌فشان‌های نزدیک به قطب به فضا پرتاب می‌شوند. این ویژگی توسط کاوشگر کاسینی کشف و مشاهده آن از طریق تلسکوپ جیمز وب انجام گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال