موافقت ژاپن و هلند در تحریم صنعت تراشه چین

طبق گزارش منابع آگاه دو کشور ژاپن و هلند قصد دارند در تحریم صنعت تراشه چین با ایالات متحده همکاری کنند. به همین دلیل این دو کشور طی حمایت از تحریمات آمریکا فروش این تجهیزات را به شرکت های چینی متوقف کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه اعلام کرد […]

طبق گزارش منابع آگاه دو کشور ژاپن و هلند قصد دارند در تحریم صنعت تراشه چین با ایالات متحده همکاری کنند. به همین دلیل این دو کشور طی حمایت از تحریمات آمریکا فروش این تجهیزات را به شرکت های چینی متوقف کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه اعلام کرد ژاپن و هلند نیز طی توافق با ایالات متحده قصد دارند فروش منابع مربوط به صنعت تراشه را به چین محدود کنند. طبق نظر کارشناسان در صورت ایجاد چنین محدودیت هایی برای کشور چین مانع بزرگی در برنامه‌ریزی‌های این شرکت ایجاد خواهد شد. احتمالاً ایجاد این محدودیت ها توسط هلند و ژاپن طی هفته های آینده به صورت عمومی اطلاع رسانی می شود. این دو کشور قصد دارند چند نمونه از محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده را بر صنعت تراشه چین اعمال کنند.

ایالات متحده مدعی است چین از فنآوری های صنعت تراشه برای پیشبرد اهداف نظامی استفاده می کند. به همین دلیل به شدت تلاش دارد تا از دسترسی این کشور به تجهیزات پیشرفته در زمینه تراشه سازی جلوگیری کند. درصورت همکاری این سه کشور برای اعمال تحریمات به چین امکان تهیه تجهیزات و ساخت تراشه های مدرن به طور کامل از چین سلب می‌شود.

طبق گفته ایالات متحده در این تحریم شرکت ژاپنی توکیو الکترون و شرکت هلندی ASML نمی توانند به چین تجهیزات بفروشند. آمریکا با ترغیب این شرکت ها به عدم همکاری با شرکت های چینی قصد دارد تا تحریم ها را موثرتر کند. این توافق نامه نیز نوعی دستاورد برای ایالات متحده محسوب میشود.

علاوه بر شرکت توکیو الکترون دو شرکت کانن و نیکون نیز به صورت جزئی در صنعت ترش فعالیت دارند. بسیاری از شرکت های ژاپنی تمایلی و قطع همکاری با شرکت‌های چینی ندارند زیرا بخش زیادی از درآمد خود را از طریق مشتریان چینی به دست می آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال