ژاپن در تدارک ارسال فرودگر به قطب جنوب ماه

طبق بیانات آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن این کشور نیز قصد دارد یک فرودگر قمری با وزن سبک و هزینه کم به قطب جنوب ماه ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرودگر قمری ژاپن با نام SLIM احتمالاً به زودی به سمت ماه پرتاب خواهد شد. پس از فرود فرودگر چانداریان ۳ […]

طبق بیانات آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن این کشور نیز قصد دارد یک فرودگر قمری با وزن سبک و هزینه کم به قطب جنوب ماه ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرودگر قمری ژاپن با نام SLIM احتمالاً به زودی به سمت ماه پرتاب خواهد شد. پس از فرود فرودگر چانداریان ۳ از هند اکنون ژاپن نیز قصد دارد یک فرودگر روی ماه فرود بیاورد. در حال حاضر کاوشگر هندی اولین فرودگر در جهان محسوب می‌شود که توانسته روی بخش قطب جنوبی ماه فرود بیاید.

طبق اعلام مقامات ژاپنی ماموریت فرودگر SLIM با کمک موشک H2A و از مرکز فضای تانگاشیما در جنوب ژاپن آغاز خواهد شد. قرار است موشک مورد نظر یک ماهواره تصویربرداری پیشرفته را نیز همراه با فرودگر سبک وزن خود به مدار ماه ببرد. طبق اعلام بخش فنی در صورت عدم ایجاد هیچ‌گونه مشکل احتمالاً این فرودگر می‌تواند در ماه ژانویه یا فوریه ۲۰۲۴ روی سطح ماه یک فرود نرم داشته باشد.

هنوز مشخص نیست تا چه اندازه این فرود روی ماه می‌تواند موفقیت آمیز باشد. پیش از فرود چانداریان ۳ ماموریت لونا ۲۵ مربوط به کشور روسیه نیز پس از ۵۰ سال انجام شد که در نهایت منجر به سقوط فرودگر روی سطح ماه شد.

از طرفی آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن نیز در سال‌های اخیر شکست‌های پی در پی را تجربه کرده است. به عنوان مثال اکتبر سال گذشته موشک اپسیلون پرتاب ناکامی را تجربه کرد. در این پرتاب برای نخستین بار بود که موشک جدید H3 مورد استفاده قرار گرفته بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال