برنامه ریزی ژاپن برای دریافت انرژی خورشیدی از فضا و ارسال آن به زمین

ژاپن با همکاری آژانس کاوش های هوافضای این کشور یعنی جاکسا برنامه ریزی جدیدی را برای دریافت انرژی خورشیدی از فضا و ارسال آن به زمین انجام داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از ده ها سال پیش تاکنون جاکسا روی این انتقال انرژی کار کرده است. حتی آنها موفق به […]

ژاپن با همکاری آژانس کاوش های هوافضای این کشور یعنی جاکسا برنامه ریزی جدیدی را برای دریافت انرژی خورشیدی از فضا و ارسال آن به زمین انجام داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از ده ها سال پیش تاکنون جاکسا روی این انتقال انرژی کار کرده است. حتی آنها موفق به انتقال ۱.۸ کیلووات نیرو به گیرنده بی سیم شدند. این آزمایش در سال ۲۰۱۵ انجام شد. این انرژی تنها قادر به تأمین انرژی یک متری برقی است. اما اکنون این کشور قصد دارد این فناوری را تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل پیاده سازی کند‌.

تلاش دانشمندان این آژانس برای عملی کردن این پروژه آغاز شده است. دولت نیز در این پروژه با بخش خصوصی همکاری می کند. نانوکی شینوهارا، اسناد دانشگاه کیوتو در سال ۲۰۰۹ میلادی این پروژه را انجام داده بود. هدف از این پروژه نیز انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا بوده است.

آنها در این پروژه قصد دارند تعدادی ماهواره کوچک را در مدار قرار داده و با کمک ارابه های پنل خورشیدی انرژی خورشیدی را جمع آوری کرده و به دستگاه های زمینی منتقل کنند.

اولین پروژه ارسال انرژی به زمین در سال ۱۹۶۸ و با استفاده از صفحات خورشیدی و امواج مایکروویو مطرح شد. غیر از ژاپن کشورهایی مانند چین و ایالات متحده نیز روی پروژه های مشابه کار می کنند. با توجه به زمان و هزینه چنین پروژه هایی، باید در این زمینه منتظر فناوری های قابل توجهی در آینده باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال