تاکسی‌های بدون راننده از سال آینده و به صورت آزمایشی وارد خیابان‌های توکیو خواهند شد

از آن‌جایی که تعداد خودروهای بدون سرنشین در خیابان‌های کشور آمریکا افزایش پیدا کرده، کشور ژاپن قصد دارد تا از این تکنولوژی نیز در کشور خود استفاده کند و این‌بار، تاکسی‌های بدون سرنشین را به خیابان‌ها بیاورد. دولت ژاپن و شرکت Robot Taxi Inc، اعلام کرده‌اند که این طرح هم‌اکنون به 50 نفر در منطقه‌ی Kanagawa Prefecture […]

از آن‌جایی که تعداد خودروهای بدون سرنشین در خیابان‌های کشور آمریکا افزایش پیدا کرده، کشور ژاپن قصد دارد تا از این تکنولوژی نیز در کشور خود استفاده کند و این‌بار، تاکسی‌های بدون سرنشین را به خیابان‌ها بیاورد.

دولت ژاپن و شرکت Robot Taxi Inc، اعلام کرده‌اند که این طرح هم‌اکنون به 50 نفر در منطقه‌ی Kanagawa Prefecture (واقع در جنوب توکیو) پیشنهاد شده و این افراد قرار است برای مدتی محدود در سال 2016، از این تاکسی‌های بدون راننده استفاده نمایند. طبق اطلاعاتی که مجله‌ی خبری وال‌استریت منتشر کرده، این خودروها قادر خواهند بود مسافران را از خانه‌های آنها به فروشگاه‌های بزرگ برده و در هر بار، مسافتی معادل با 2 مایل را طی کنند.

در این طرح آزمایشی که برای کمک به افراد سالمند و افرادی که نمی‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، یک فرد هم به عنوان راننده در تمام طول آزمایش پشت فرمان قرار دارد تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

شرکت Robot Taxi Inc که از شرکای تجاری شرکت اینترنتی DeNA Co و شرکت توسعه‌دهنده‌ی تکنولوژی وسایل نقلیه بدون سرنشین ZMP Inc به حساب می‌آید، قصد دارد از سال 2020 ( با توجه به اینکه تست‌هایی که در این سال‌ها انجام می‌شود موفقیت‌آمیز باشد)، این طرح را برای اهداف اقتصادی، اجرایی نماید. البته این خودرو تنها برای افراد سالمند نخواهد بود و توسعه‌دهندگان این طرح، قصد دارند از این تاکسی‌ها برای توریست‌ها نیز استفاده کرده و مسافران را به مکان‌هایی که وسایل عمومی اجازه‌ی تردد در آن‌ها را ندارند، منتقل کنند.

کشور ژاپن از لحاظ سنی، با داشتن 60,000 شهروند با سنی بیشتر از 100 سال و همچنین بالا بودن سن بیش از یک‌چهارم کل مردم از 65 سال، پیرترین کشور در کره‌ی زمین به حساب می‌آید. هدف اصلی دولت ژاپن از راه‌اندازی این خودروهای بدون راننده در شهرهای ژاپن نیز همین مورد بوده است.

شرکت‌های Google، Uber، Tesla و همچنین برخی دیگر از خودروسازان، بررسی‌ها و تحقیقات اخیر خود را بر روی تکنولوژی خودروهای بدون سرنشین متمرکز کرده و معتقدند در آینده‌ای نه چندان دور که جمعیت زمین به سرعت در حال بیشتر شدن است، نیاز به خودروهای بدون سرنشین به خوبی احساس خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال