ژاپن به دنبال تولید قطارهای نامرئی است

شاید اگر از افرادی باشید که رشته‌های مهندسی را خوانده‌اند، با نام Frank Lloyd Wright آشنا باشید. Wright کسیست که موفق شد تا ساختمانی را به گونه‌ای طراحی کند که گویی بخشی از طبیعت است. موفقیت بسیار خوبی که وی توانسته از طراحی این ساختمان به دست آورد، او را به شهرت زیادی رسانده و علاوه […]

شاید اگر از افرادی باشید که رشته‌های مهندسی را خوانده‌اند، با نام Frank Lloyd Wright آشنا باشید. Wright کسیست که موفق شد تا ساختمانی را به گونه‌ای طراحی کند که گویی بخشی از طبیعت است. موفقیت بسیار خوبی که وی توانسته از طراحی این ساختمان به دست آورد، او را به شهرت زیادی رسانده و علاوه بر آن نبوغ وی را نیز نشان می‌دهد. هرچند هنوز بشر نتوانسته در زمینه‌ی نقل و انتقالات به چنین چیزی دست پیدا کند.

اما به تازگی یک مهندس ژاپنی با نام Kazuyo Sejima قصد دارد تا قطاری برای شرکت Seibu Railways طراحی کند که می‌تواند یادآور کاری باشد که Wright انجام داده است. طرح مفهومی که این مهندس توانمند آن را ارائه داده، می‌تواند به سادگی منظره‌ای را برای قطار فراهم کند که در مناطق شهری و همینطور در محیط‌های دیگر سازگاری بالایی داشته باشد. در واقع هدف اصلی خانم Sejima از طراحی این قطار، تولید محصولی با توانایی همیشه شباهت داشتن به محیط اطراف بوده است.

خانم Sejima در رابطه با این قطار و طراحی آن اشاره داشته که ماموریت وی طراحی یک قطار مفهومی می‌باشد که تا کنون نمونه‌ی آن تولید نشده است. همچنین تفاوت اصلی این قطار با دیگر قطارهایی که تا کنون طراحی و معرفی شده‌اند در توانایی این قطار برای سازگاری با محیط اطراف می‌باشد. البته باید اشاره داشته باشیم که محیطی که ما از آن صحبت می‌کنیم به مناطق سرسبز و یا کویری مربوط نمی‌شود، بلکه این قطار علاوه بر حرکت کردن در مناطق جنگلی و کویری، در مناطق کوهستانی نیز تردد خواهد داشت و شاید بخشی از حرکت آن را نیز بتوانیم در قلب توکیو مشاهده نماییم. وی تمام تلاش خود را دارد تا بتواند نوعی “همزیستی” را میان این قطار و مناطقی که قرار است در آنها حضور داشته باشد، ایجاد نماید.

تصویری که در ابتدای این خبر قرار گرفته، طرحی مفهومی از آنچه که خانم Sejima بر روی آن کار می‌کند، بوده و مواد بازتابی که در قسمت بیرونی این قطار قرار گرفته‌اند، این امکان را برای آن فراهم خواهند کرد تا با نمایش محیط اطراف خویش، بتواند خود را ناپدید سازد. مشابه چنین تکنولوژی را پیشتر در خودروها نیز دیده بودیم، خودروهایی که تلاش می‌کردند با نمایش دادن محیط اطراف خویش، توجه کمتری را جلب نموده و همزیستی بیشتری را با اطراف داشته باشند.

اینطور که مدیران این طرح اعلام کرده‌اند، از این قطار به صورت آزمایشی 25 دستگاه تولید خواهد شد و در سال 2018 نیز متروهای توکیو میزبان آنها خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال