یک شرکت ژاپنی قصد دارد اولین مزرعه هوشمند جهان را بسازد

در سال‌های اخیر ما تلاش زیادی داشتیم تا بگوییم که آینده‌ی مزارع و دنیای کشت و کار به دست ربات‌ها خواهد افتاد که این اتفاق رخ نداده بود و هنوز هم ما شاهد حضور انسان‌ها بودیم تا اینکه شب گذشته، شرکت ژاپنی Spread اولین مزرعه خودمختار (و یا حتی می‌توان گفت “هوشمند”) جهان را راه‌اندازی نمود. […]

در سال‌های اخیر ما تلاش زیادی داشتیم تا بگوییم که آینده‌ی مزارع و دنیای کشت و کار به دست ربات‌ها خواهد افتاد که این اتفاق رخ نداده بود و هنوز هم ما شاهد حضور انسان‌ها بودیم تا اینکه شب گذشته، شرکت ژاپنی Spread اولین مزرعه خودمختار (و یا حتی می‌توان گفت “هوشمند”) جهان را راه‌اندازی نمود. همانطور که اشاره داشتیم، این مزرعه بدون کمک هیچ انسانی به فعالیت می‌پردازد و می‌تواند نتایج بسیار خوبی نیز داشته باشد.

طبق گفته‌ی سازندگان، در این مزرعه ربات‌ها از آبیاری نهال‌ها تا برداشت محصولات را خود انجام داده و بر آن نیز نظارت کامل دارند. همچنین ربات‌ها می‌توانند تقریبا تمامی جنبه‌های رشد کاهوها را در نظر گرفته و نظارتی دقیق و کامل بر آنها داشته باشند. پیشتر آقای Koji Morisada، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده بود که مزارع خودمختار را تولید خواهند کرد و حالا شاهد این موضوع هستیم.

اما موضوعی که باید به آن نیز اشاره داشته باشیم، این است که آقای Morisada در صحبت‌های خود از کلمه‌ی “تقریبا” استفاده نموده و این یعنی هنوز هم انسان‌ها در این مزرعه رفت و آمد خواهند داشت. در واقع عملیات کاشت دانه‌ها توسط انسان‌ها انجام می‌گردد و دیگر کارها همانند آبیاری و برداشت محصولات را ربات‌ها انجام می‌دهند.

با اینکه بسیاری از کارهای اضافی و جانبی که انسان‌ها انجام می‌دهند، آقای Morisada امیدوار است با کاهش حجم کارهایی که توسط انسان‌ها در گذشته انجام میشد و حالا ربات‌ها آنها را انجام می‌دهند، در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جوبی نماید. به هر حال هنوز اطلاعات درستی از اینکه چه نوع ربات‌هایی در این مزارع مورد استفاده قرار گرفته و اینکه آنها دقیقا چه کارهایی را انجام می‌دهند، در دست نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال