مهندسان ژاپنی با مهندسی ژنتیک کوچکترین باکتری زنده را ایجاد کردند

محققان ژاپنی با استفاده از مهندسی ژنتیک هفت پروتئین باکتریایی را به یک باکتری مصنوعی اضافه کردند که در نهایت کوچکترین شکل حیات ایجاد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوچکترین شکل از حیات متحرک با اضافه شدن ۷ پروتئین باکتریایی به یک باکتری مصنوعی ایجاد شد. این پژوهش درک دانشمندان از […]

محققان ژاپنی با استفاده از مهندسی ژنتیک هفت پروتئین باکتریایی را به یک باکتری مصنوعی اضافه کردند که در نهایت کوچکترین شکل حیات ایجاد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوچکترین شکل از حیات متحرک با اضافه شدن ۷ پروتئین باکتریایی به یک باکتری مصنوعی ایجاد شد. این پژوهش درک دانشمندان از تکامل را بهبود می بخشد.

باکتری مصنوعی استفاده شده یک باکتری مروی کوچک به نام syn3 است و به دلیل داشتن اطلاعات ژنتیکی قادر است بدون تحرک رشد کرده و تقسیم شود.

محققان برای آزمایش syn3از هفت زن که قادر به کد کردن پروتئین ها هستند استفاده کردند. همچنین آنها در حرکت شنای اسپیروپلاسما نیز نقش دارند. این باکتری یک باکتری طبیعی از نوع مارپیچی است که از طریق معکوس کردن جهت مارپیچ قادر به شنا است. اضافه شدن پروتئین ها به syn3 شکل آنها به مدل مارپیچی درآمد و توانستند حرکت شنا مانند داشته باشند.

پروفسور ماکوتومیانا، محقق و نویسنده این پژوهش می گوید: syn3 اکنون کوچکترین متحرک زنده با حرکات کاملا مستقل محسوب میشود. این مطالعه می تواند در درک بهتر تکامل و منشا حرکت سلولی استفاده شود.

در آینده مطالعه کوچکترین باکتری جهان برای توسعه حرکت در میکروربات های شبیه ساز سلولی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این مطالعه در واقع نوعی اثبات مفهومی محسوب میشود اما می تواند اطلاعاتی را در مورد اشکال اولیه حیات و ژنوم های موثر در این تحرک در اختیار محققان قرار دهد. تحرک این اجرا ریز مانند دوبدن، شنا کردن و یا … همان حرکت سلولی محسوب میشود اما تطبیق آن توسط این موجودات در دوران تکاملشان هنوز بصورت راز باقی مانده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال