طرح مهندسان ژاپنی برای از بین بردن زباله های فضایی با کمک ماهواره لیزری

یک شرکت ماهواره‌ای ژاپنی به نام JSAT قرار است در یک طرح جدید با کمک ماهواره های مجهز به لیزر زباله های فضایی اطراف زمین را از بین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره مجهز به لیزر میتواند زباله‌های فضایی اطراف زمین را با کمک لیزر نابود کند. این زباله ها […]

یک شرکت ماهواره‌ای ژاپنی به نام JSAT قرار است در یک طرح جدید با کمک ماهواره های مجهز به لیزر زباله های فضایی اطراف زمین را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره مجهز به لیزر میتواند زباله‌های فضایی اطراف زمین را با کمک لیزر نابود کند. این زباله ها ماهواره‌های رها شده، باقیمانده راکت ها و همچنین قطعاتی از ماهواره های منهدم شده را شامل می شود. در طرح پیشنهادی این شرکت ژاپنی قرار است ماهواره‌های مورد نظر با کمک لیزر این زباله‌های فضایی را وارد جو زمین کند و پس از رسیدن به اتمسفر زمین آتش گرفته و از بین  بروند.

اسلحه لیزری مورد استفاده در این ماهواره تا سال ۲۰۲۴ وارد مرحله آزمایش شده و می تواند از سال ۲۰۲۶ کار خود را آغاز کند. همچنین شرکت ژاپنی برای توسعه این ماهواره قرار است با موسسه تحقیقاتی Riken و همچنین سایر شرکت‌های فعال در این زمینه همکاری کند.تادانوری فوکوشیما، مدیر این پروژه در مورد آن می‌گوید: اکنون تعداد زباله های فضایی به حدی افزایش یافته که به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و ما می‌خواهیم تا حد ممکن این پروژه مهم را اجرا کنیم.

ماهواره مجهز به اسلحه لیزری حدود چند صد کیلو گرم وزن خواهد داشت و وظیفه لیزر در آن نیز ذوب کردن سطح زباله های فضای خواهد بود. همچنین در این پروژه با استفاده از انتشار گاز نیروی مورد نیاز برای خارج کردن زباله ها از مدار و ورود آنها به اتمسفر فراهم خواهد شد.

پالس های لیزر برای حرکت دادن زباله‌های فضایی باید بسیار قدرتمند باشد. در آمار داده شده در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون زباله فضایی در اطراف زمین با سرعت نزدیک به ۷ و نیم کیلو متر بر ثانیه در حال حرکت هستند و ممکن است هر لحظه با هر یک از ماهواره ها برخورد و آسیب جدی را به آنها وارد کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال