محققان ژاپنی به دنبال تولید برق از برف هستند

محققان ژاپنی در مطالعات اخیر خود امکان تولید برق از برف را مورد مطالعه قرار دادند. آنها تلاش دارند تا روش هایی برای تولید برق ابداع کنند. بدین ترتیب در زمان نبود نور خورشید نیز می توان به انرژی پاک دسترسی داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شهر آئوری در ژاپن به […]

محققان ژاپنی در مطالعات اخیر خود امکان تولید برق از برف را مورد مطالعه قرار دادند. آنها تلاش دارند تا روش هایی برای تولید برق ابداع کنند. بدین ترتیب در زمان نبود نور خورشید نیز می توان به انرژی پاک دسترسی داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شهر آئوری در ژاپن به عنوان برفی ترین شهر در این کشور شناخته می شود بطوری که سالانه تا ۸ متر برف در آنجا می بارد. هزینه برف روبی از سطح شهر و خانه ها در سال گذشته در این شهر ۴۶ میلیون دلار شد.

اکنون دانشمندان برای حل این مشکل راه حل بهتری پیشنهاد کرده اند. آنها قصد دارند از برف در سطح شهر برای تولید برق استفاده کنند. آزمایش اولیه روش آنها نیز در استخر یک مدرسه متروکه آغاز شده است. به گفته آنان این روش می تواند در اروپا نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در این روش برف بهمراه جریان هوای بیرونی می تواند باعث حرکت توربین ها شود. اختلاف دمای هوای بیرون و هوای اطراف برف باعث میشود تا از لوله های حرارتی سرد و گرم استفاده شود. همچنین افزایش انتقال گرما در مایع خنک کننده توربین در اثر اختلاف دما باعث چرخش آن و تولید برق میشود.

به گفته پژوهشگران این روش می تواند همانند پنل های خورشیدی در تولید برق موثر باشد. علاوه بر آن هزینه آن نیز پایین تر است. البته عملکرد بهتر در این روش به افزایش اختلاف دما بستگی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال