محققان ژاپنی رشد مجدد دندان ها در انسان را عملی می کنند

دانشمندان روی پژوهش جدیدی کار می کنند که طی آن امکان بازسازی دندان ها و رشد مجدد آنها را به دنبال خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بسیاری از حیوانات از جمله کوسه و تمساح بارها در طول عمر خود رشد مجدد دندان ها را تجربه می کنند. […]

دانشمندان روی پژوهش جدیدی کار می کنند که طی آن امکان بازسازی دندان ها و رشد مجدد آنها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بسیاری از حیوانات از جمله کوسه و تمساح بارها در طول عمر خود رشد مجدد دندان ها را تجربه می کنند. در حالیکه در انسان پس از رشد ۳۲ دندان دائمی دیگر امکان رشد دندان های جدید وجود ندارد.

تیمی از دانشمندان ژاپنی با توسعه نوعی داروی جدید یک قدم به رشد مجدد دندان ها در انسان نزدیک شدند. کارآزمایی بالینی جدید که توسط این دانشمندان برای سال آینده برنامه ریزی شده با هدف درمان بیماران دچار دندان ریزی انجام خواهد شد. در این بیماری ژنتیکی فرد دندان های خود را از دست می دهد. همچنین آنها قصد دارند در صورت موفقیت این درمان را تا سال ۲۰۳۰ به صورت عمومی در اختیار دیگر افراد قرار دهند.

کاتسو تاکاهاشی، از پژوهشگران ارشد این مطالعه می گوید: این ایده جدید می تواند رویای هر دندانپزشکی محسوب شود. مطالعات من در این زمینه از دوران دانشجویی کارشناسی آغاز شده است. از آن زمان تاکنون معتقد بودم که این اتفاق روی می دهد. در این مطالعه نوعی آنتی بادی شناسایی شد که باعث تحریک رشد دندان ها در موش های دارای بیماری دندان ریزی شد. به گفته محققان این آنتی بادی طی همکاری با دیگر پروتئین ها برای سرکوب رشد دندان ها موثر است. از طرفی با سرکوب این آنتی بادی می توان سیگنالینگ پروتئین مورفوژنیک را بدست آورد که موجب رشد مجدد دندان ها میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال