محققان ژاپنی با کمک یک داروی تزریقی افسردگی را در ۲۰ دقیقه درمان میکنند

محققان ژاپنی تلاش دارند تا با کمک یک داروی تزریقی به مغز و از طریق بینی افسردگی را تنها در ۲۰ دقیقه درمان کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار و پیشنهاد ژاپنی ها نزدیک شدن به درمان های مبتنی بر فناوری نانو است. مطالعه ای که اخیراً در مجله Controlled Release […]

محققان ژاپنی تلاش دارند تا با کمک یک داروی تزریقی به مغز و از طریق بینی افسردگی را تنها در ۲۰ دقیقه درمان کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار و پیشنهاد ژاپنی ها نزدیک شدن به درمان های مبتنی بر فناوری نانو است. مطالعه ای که اخیراً در مجله Controlled Release منتشر شده نشان می دهد در آینده نزدیک احتمال درمان بیماری افسردگی با کمک یک داروی ضد افسردگی تزریقی از طریق بینی امکان پذیر خواهد شد.

در واقع این تحقیق سیستم های دارورسانی جدیدی را تعریف خواهند کرد و همچنین با کمک راه حلی فناورانه قدم جدیدی برای تحقیقات عصبی دارویی خواهند بود. از طرفی با توجه به اینکه اثرگذاری این دارو تنها ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارند میتوان به روش‌های آینده نگرانه برای تحویل دارو به مغز و با کمک فناوری های نانو بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک امیدوار بود. از طرفی به دلیل مشکلاتی مانند جذب سیستمیک، تخریب سریع دارو و رویکرد تهاجمی توسط تکنیک های مرسوم رساندن دارو به مغز به یک مانع چالش‌برانگیز برای دانشمندان تبدیل شده است.

محققان ژاپنی با تحقیق روی روش جدید و تاثیر آن نسبت به دیگر تکنیک‌های تحویل دارو تلاش خواهند کرد تا این روش را بهبود ببخشند. در این روش بر توانایی جلوگیری از تخریب دارو افزودن توالی هایی برای افزایش نفوذ پذیری سلولی دارویی به نام پپتید-2 شبه گلوکاگون برای ضد افسردگی مورد آزمایش قرار گرفت.

 البته تزریق مستقیم به مغز یا همان تجویز داخل بطنی مغزی از روش‌های تهاجمی محسوب می‌شوند. از طرفی پس از رسیدن دارو به مغز به دلیل کاهش سریع قدرت دارو توانایی آن برای تاثیرگذاری به مغز کاهش خواهد یافت. این محققان تلاش فراوانی را برای رفع مشکل انجام دادند و در نهایت توانستند از داروی پپتید-2 شبه گلوکاگون به صورت آزمایشی روی یک موش افسرده استفاده کنند. تغییرات روی دارو در این مطالعه به محققان کمک کرد تا بدون تخریب و سریعتر حرکت کرده و در نهایت اثرات درمانی روش (ICV) از خود به جای گذارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال