محققان ژاپنی از پوست زنده برای چهره ربات‌ها استفاده کردند

دانشمندان ژاپنی با استفاده از روش‌های جدید پوست زنده را به صورت ربات‌های انسان نما متصل کردند. این دانشمندان می‌گویند استفاده از این روش باعث می‌شود تا ربات‌ها چهره واقعی‌تری داشته باشند. می‌توانند احساسات خود را با کمک لبخند زدن نشان دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارشی که از تیم […]

دانشمندان ژاپنی با استفاده از روش‌های جدید پوست زنده را به صورت ربات‌های انسان نما متصل کردند. این دانشمندان می‌گویند استفاده از این روش باعث می‌شود تا ربات‌ها چهره واقعی‌تری داشته باشند. می‌توانند احساسات خود را با کمک لبخند زدن نشان دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارشی که از تیم دانشگاه توکیو منتشر شده این محققان در یک اقدام جدید ساختارهای بافتی صورت افراد مختلف را کپی کردند. نمونه‌های اولیه مربوط به این پیشرفت ربات‌های ترسناکی را نشان می‌دهد. اما محققان معتقدند در آینده می توان به ساخت ربات‌های انسان نما با پوست ترمیم شونده نیز روی آورد.

در این روش در آزمایشگاه و با استفاده از سلول‌های زنده پوست مصنوعی برای صورت این ربات‌ها ساخته می‌شود. پوست مصنوعی همانند پوست واقعی نرم بوده و امکان خود ترمیمی در صورت آسیب را خواهد داشت. پروفسور شوجی تاکوچی سرپرست این تیم تحقیقاتی در این باره می‌گوید: با تقلید از ساختارهای پوست انسان و استفاده از سوراخ‌هایی به شکل v در مواد جامد توانستیم پوست مورد نظر را به ساختارهای پیچیده متصل کنیم. با توجه به ویژگی‌هایی از قبیل چسبندگی قوی و انعطاف پذیری طبیعی پوست امکان اتصال آن به اجزای مکانیکی ربات بدون پاره یا کنده شدن وجود دارد.

محققان معتقدند این فناوری باید چندین سال مورد آزمایش قرار گرفته و در نهایت در صنعت ربات سازی مورد استفاده قرار بگیرد. پروفسور تاکوچی معتقد است در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم محققان در صنعت رباتیک ایجاد احساسات شبیه به انسان در ربات‌ها است.