دانشمندان ژاپنی با کمک هوش مصنوعی ابزاری برای ذهن خوانی توسعه دادند

گروهی از دانشمندان ژاپنی ابزاری برای بازسازی تصورات مغز ابداع کردند. در این سیستم با کمک هوش مصنوعی و با استفاده از سیگنال های مغزی آنچه فرد می بیند بازسازی میشود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از نیوساینتیست، دانشمندان با کمک هوش مصنوعی ابزاری برای تبدیل سیگنال مغزی به […]

گروهی از دانشمندان ژاپنی ابزاری برای بازسازی تصورات مغز ابداع کردند. در این سیستم با کمک هوش مصنوعی و با استفاده از سیگنال های مغزی آنچه فرد می بیند بازسازی میشود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از نیوساینتیست، دانشمندان با کمک هوش مصنوعی ابزاری برای تبدیل سیگنال مغزی به عکس توسعه دادند. البته این سیستم پرهزینه است و به تجهیزات بزرگی نیاز دارد. بنابراین تا زمانی که بتوان بطور مدام ذهن خوانی کرد فاصله زیادی داریم.

گروه تحقیقاتی دانشمندان مدل هایی از هوش مصنوعی را توسعه دادند که سیگنال مغز را به تصویر تبدیل می کند. این مدل ها با صرف انرژی بسیار زیاد و با تنظیم میلیون ها پارامتر کار می کنند.

شینجی نیشیموتو و یو تاکاگی، از دانشگاه اوساکای ژاپن ابزاری به نام Stable Diffusion را توسعه داده بودند که می توانست از روی متن تصویر تولید کند. این ابزار پس از دریافت متن ساخت نویزهای تصادفی بصری را آغاز می کند.

سپس تصاویر حاصل با توجه به آموزش های قبلی این هوش مصنوعی اصلاح می‌شود. اکنون دو مدل جدید به هوش مصنوعی Stable Diffusion اضافه شده است تا بتواند با سیگنالهای مغز نیز کار کند. در یک مطالعه جدید داده های چهار نفر و سیستم fMRI برای اسکن مغز آنها استفاده شد. سیستم هوش مصنوعی جدید با ارتباط بین قشر بینایی اولیه و تصاویر در حال تماشا داده ها را به فرمت دیگری تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال