دانشمندان ژاپنی از ظهور یک ویروس جدید باقابلیت آلوده کردن انسان خبر دادند

دانشمندان ژاپنی از کشف نوعی ویروس جدید خبر دادند که می تواند به انسان سرایت کند و باعث بیماری شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ژاپنی ویروس جدیدی به نام یزو کشف کردند که از طریق کنه منتقل خواهد شد. این ویروس پس از ورود به بدن علایمی مانند تب، کاهش […]

دانشمندان ژاپنی از کشف نوعی ویروس جدید خبر دادند که می تواند به انسان سرایت کند و باعث بیماری شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ژاپنی ویروس جدیدی به نام یزو کشف کردند که از طریق کنه منتقل خواهد شد. این ویروس پس از ورود به بدن علایمی مانند تب، کاهش پلاکت های خون و لکوسیدها را به همراه دارد. محققان دانشگاه هوکایدو نتیجه این تحقیق را در مجله Nature Communications منتشر کرده اند.

کیتا ماتسونو، ویروس شناس این موسسه و رئیس بخش کنترل بیماری دانشگاه کایدو می‌گوید: تاکنون طی ۷ سال گذشته ۷ نفر به این ویروس در ژاپن مبتلا شدند. اما هیچ کدام از این هفت نفر جان خود را از دست نداده اند. این ویروس در سال ۲۰۱۹ یک فرد 41 ساله را مبتلا کرد. این فرد با علائمی مانند تب و درد پا در بیمارستان بستری شد. در این هنگام این ویروس کشف شد. فرد بیمار نیز دو هفته تحت درمان بود و سپس مرخص شد.

 پس از بررسی مشخص شد ویروسی که این بیمار را مبتلا کرده بوئ تاکنون ناشناخته بوده است. در سال بعد نیز بیمار دیگری با همین علائم و به دلیل گزش کنه در بیمارستان بستری شد. تحقیقات انجام شده روی نمونه خون این دو بیمار و تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروسهای جدا شده نشان داد که با یک ویروس جدید رو به رو هستیم. این ویروس از نوع جدید ارتونایروویروس است.

برای کشف منبع احتمالی ویروس نیز از حیوانات منطقه هوکایدو بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تحقیقاتی انجام شد. این محققان آنتی بادی های مربوط به این ویروس را در بدن گوزن های ژاپنی این منطقه و راکون ها کشف کردند. همچنین خود ویروس نیز در سه گونه اصلی کنه در منطقه هوکایدو کشف شد. به گفته ماتسونو هیچ کدام از موارد ابتلا به عفونت ویروسی تا کنون فوت نشده اند. این گروه از محققان قصد دارند پیش از گسترش سراسری ویروس آنرا در حیوانات وحشی و بیماران مبتلا ردیابی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال