دانشمندان ژاپنی از کرم های بسیار کوچک برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده کردند

رویکرد جدید دانشمندان ژاپنی برای درمان سرطان استفاده از کرم های بسیار کوچک است که وظیفه رساندن داروها و مواد ضد سرطانی به سلول ها را بر عهده خواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه اوزاکا ژاپن برای درمان سرطان از کرم های بسیار کوچک استفاده کردند که به غلافی […]

رویکرد جدید دانشمندان ژاپنی برای درمان سرطان استفاده از کرم های بسیار کوچک است که وظیفه رساندن داروها و مواد ضد سرطانی به سلول ها را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه اوزاکا ژاپن برای درمان سرطان از کرم های بسیار کوچک استفاده کردند که به غلافی از هیدروژل مجهز شده است. محققان در تحقیقات جدید کرم های میکروسکوپی با نام کرم های لوله ای یا نماتدها تولید کردند که نوعی غلاف هیدروژلی روی بدن آن ها ایجاد شده است. آنها می توانند محموله های داروها و مواد ضد سرطانی را به سلولها برسانند. این کرم های بسیار کوچک معمولاً در خاک زندگی می کنند و ممکن است در بعضی مواقع نیز وارد بدن انسان شوند. اما یک نمونه از این کرم ها که در دریا زندگی می کند به نام Anisakis Simplex نسبت به سلول‌های سرطانی علاقه عجیبی دارد.

ویلدان موباروک از محققان این پژوهش می گوید: گزارش های بررسی شده  روی کرم Anisakis Simplex نشان می دهد این کرم خود را به بافت های سرطانی متصل میکند. به همین دلیل ایده استفاده از این روش برای ارائه داروهای ضد سرطان مورد استفاده قرار گرفت. محققان برای استفاده از این کرم ها آنها را در محلول های حاوی مواد شیمیایی فرو بردند تا غلاف هیدروژل را روی آنها به کار بگیرند.

 بدین ترتیب یک لایه با ضخامت 0.01 میلی‌متر روی این کرم ها ایجاد شد که دوام آن به اندازه ۲۰ دقیقه است. سپس این غلاف ها از مولکول های کاربردی پر شدند و در این هنگام محققان متوجه مقاومت این کرم ها در برابر نور ماورا بنفش یا هیدروژن پراکسید شدند. در آینده می توان از این غلاف ها برای مواد ضد سرطانی نیز استفاده کرد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال