ژاپنی ها می خواهند آب آلوده نیروگاه فوکوشیما را به اقیانوس آرام بریزند

پیشنهاد رهاسازی آب آلوده به مواد رادیواکتیو از آن جایی مطرح شد که مخازن نگهداری از این آب ها در حال پر شدن هستند و دیگر جایی برای مقادیر بیش تر ندارند. پس از بروز زلزله در 11 مارس سال 2011 در فوکوشیمای ژاپن، سه رآکتور این کشور در نیروگاه هسته ای دائیچی تخریب شدند […]

پیشنهاد رهاسازی آب آلوده به مواد رادیواکتیو از آن جایی مطرح شد که مخازن نگهداری از این آب ها در حال پر شدن هستند و دیگر جایی برای مقادیر بیش تر ندارند. پس از بروز زلزله در 11 مارس سال 2011 در فوکوشیمای ژاپن، سه رآکتور این کشور در نیروگاه هسته ای دائیچی تخریب شدند و تشعشعات ناشی از آنها به هوا وارد شد. این اتفاق موجب شد تا شهروندان این شهر که بالغ بر 160 هزار نفر بودن خانه و زندگی خود را رها کنند و این شهر خالی از سکنه شد. در طول این 8 سال و پس از آن اتفاق، شرکت برق توکیو مجبور بوده با تزریق مستمر آب تازه این رآکتورها را خنک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این فاجعه هسته ای موجب شده تا شرکت برق توکیو بالغ بر ۱.۱ میلیون تن آب آلوده به مواد رادیواکتیو را جمع آوری کرده و مورد تجزیه قرار دهد. این شرکت موفق شده است تااز ۶۳ عنصر رادیواکتیو ۶۲ مورد را حذف کند. آب آلوده ای که الآن مورد بحث دانشمندان ژاپنی می باشد آلوده با تریتیوم است که مخازن این کشور دیگر گنجایش نگهداری از مقادیر بیش تری آب را ندارند و پیشنهادهایی در این رابطه توسط افراد مختلف مطرح می شود.  یوشیاکی هارادا وزیر محیط زیست ژاپن در مصاحبه ای با خبرنگاران راه حل این مشکل را اینگونه مطرح کرد: تنها گزینه آزاد کردن این آب ها در دریا و رقیق سازی آنهاست. البته این پیشنهاد در دولت به بحث و بررسی گذاشته می شود اما پیشنهاد ساده من همین بود. ژاپنی ها در این رابطه اقیانوس آرام را پیشنهاد داده اند.

مخازنی که در حال حاضر وظیفه نگهداری از آب های آلوده را بر عهده دارند، از تمهیدات خاصی استفاده می کنند. این مخازن به شکل تانکرهای بزرگی هستند که به جای قفل، درب آن ها جوشکاری شده است. همچنین بدنه آن ها از بتن ساخته شده است تا مانع از نفوذ آب باران به این تانکرها و مخلوط شدن آن ها شوند. دیواری از یخ نیز دور تا دور این مخازن را احاطه کرده است تا از نشت مواد رادیواکتیو جلوگیری کند همچنین در این راستا، ژاپنی ها از ربات ها نیز کمک می گیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال