زنان ژاپنی رکورد طول عمر انسان را تا سال ۲۰۶۰ می شکنند

طول عمر انسان بارها در طول تاریخ مورد بحث قرار داشته است. به عنوان مثال در زمان فنیقی ها طول عمر انسان را ۸۰ سال می دانستند. در زمان روم باستان این باور وجود داشت که انسان بیش از ۱۰۰ سال زندگی نمی کند. در حال حاضر دانشمندان معتقدند این رکورد تا سال ۲۰۶۰ توسط […]

طول عمر انسان بارها در طول تاریخ مورد بحث قرار داشته است. به عنوان مثال در زمان فنیقی ها طول عمر انسان را ۸۰ سال می دانستند. در زمان روم باستان این باور وجود داشت که انسان بیش از ۱۰۰ سال زندگی نمی کند. در حال حاضر دانشمندان معتقدند این رکورد تا سال ۲۰۶۰ توسط زنان ژاپنی شکسته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر رکورد بیشترین عمر در جهان به فردی به نام ژان لوئیز کالمان قرار دارد که در سال ۱۸۷۵ متولد شد و در سال ۱۹۹۷ دیده از جهان فرو بست. پس از وی کسی نتوانسته چنین طول عمری داشته باشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد انسان ها هنوز نتوانسته اند به سقف طول عمر بالا دست پیدا کنند. اما احتمال دارد در دهه های آینده و تا سال ۲۰۶۰ به این هدف برسند.

تحقیقات اخیر پژوهشگران جورجیا و فلوریدای جنوبی که با کمک مدل ریاضی انجام شده است، روند مرگ و میر در سال های آینده را نشان می دهد. در این مدل داده های افراد بین ۵۰ تا ۱۰۰ ساله در سال های ۱۷۰۰ تا ۱۹۶۹ از ۱۹ کشور استفاده شده است.

بررسی این داده ها نشان می دهد زنان ژاپنی شانس زیادی برای داشتن طول عمر بالای ۱۲۲ سال خواهند داشت. متولدین دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ با کمک مراقبت های پزشکی و سلامت، احتمالا طول عمر بالا را ثبت خواهند کرد. البته داده های به دست آمده برای همه دانشمندان قانع کننده نبوده و برای اثبات این ادعا به پژوهش های بیشتری نیاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال