ماهواره چوبی ژاپنی سال آینده به فضا پرتاب می‌شود

دانشمندانی از دانشگاه کیوتو و استارتاپ درخت بری ژاپنی با نام Sumitomo Forestry مدعی هستند چوب می تواند مدت زمان بیشتری در مدار زمین دوام بیاورد. آنها در تحقیقات خود متوجه شدند انعطاف پذیری چوب در مدار زمین بیشتر است. از این رو قصد دارند اولین ماهواره چوبی را در سال آینده به فضا پرتاب […]

دانشمندانی از دانشگاه کیوتو و استارتاپ درخت بری ژاپنی با نام Sumitomo Forestry مدعی هستند چوب می تواند مدت زمان بیشتری در مدار زمین دوام بیاورد. آنها در تحقیقات خود متوجه شدند انعطاف پذیری چوب در مدار زمین بیشتر است. از این رو قصد دارند اولین ماهواره چوبی را در سال آینده به فضا پرتاب کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی طی همکاری با آژانس اکتشافات فضایی ژاپن آزمایشاتی را با ارسال سه نوع چوب به ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کردند.

کوجی میوراتا، رهبر این پژوهش و استاد دانشگاه کیوتو در این باره می گوید: چوب می تواند در برابر شرایط مدار پایین زمین مقاومت خوبی داشته باشد به طوری که توانایی آن ما را شگفت زده کرده است. اکنون قصد داریم در این پژوهش تاثیر محیط نامساعد LEO را روی مواد آلی به طور دقیق اندازه گیری کنیم.

آنها در آزمایشگات خود چوب ها را به ایستگاه فضایی و ماژول Kibo ژاپن ارسال کردند و به مدت ده ماه در آنجا نگهداری شد. اکنون نتایج تحقیقات آنها منتشر شده است. آنها توانستند در این آزمایش موفقیت بزرگی کسب کنند. همچنین آنها اعلام کردند سال آینده اولین ماهواره چوبی ساخته و پرتاب خواهد شد.

به گفته این دانشمندان نوعی چوب با نام ماگنولیا دارای مقاومت زیادی در فضا بوده و در طول آزمایش هیچ‌گونه تغییر شکلی در آن دیده نشد. به گفته دانشمندان مقاومت این چوب در برابر تشعشعات و سطح دما در مدار زمین بسیار عالی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال