فرودگر قمری ژاپن عکس های اولیه از هلال زمین ارسال کرد

فرودگر قمری ژاپن پس از قرارگیری در اعماق فضا توانست اولین عکس های خود مربوط به زمین را ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آی اسپیس از ژاپن ضمن اعلام فعالیت فرودگر قمری در اعماق فضا، از ارسال نخستین عکس های گرفته شده توسط این فرودگر بر فراز موشک فالکون […]

فرودگر قمری ژاپن پس از قرارگیری در اعماق فضا توانست اولین عکس های خود مربوط به زمین را ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آی اسپیس از ژاپن ضمن اعلام فعالیت فرودگر قمری در اعماق فضا، از ارسال نخستین عکس های گرفته شده توسط این فرودگر بر فراز موشک فالکون ۹ خبر دادند.

آی اسپیس طی توئیتی اعلام کرد مرکز کنترل این ماموریت همچنان در حال بررسی های اولیه هستند. با این حال تصاویر اولیه این فرودگر که توسط دوربین نصب شده روی آن گرفته شد، اکنون دریافت شده است.

این شرکت در توییت دیگری ضمن انتشار عکس دریافتی می گوید: آنچه که در این تصویر به هلال ماه شباهت دارد در واقع مربوط به زمین است.

این فرودگر طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ماه آوریل به مقصد می رسد و پس از آن ماه نورد کوچک اماراتی به نام راشد را روی سطح ماه مستقر می کند. این نخستین پرواز ای اسپیس محسوب میشود و این شرکت آنقدرها هم در این زمینه پیش نرفته است.

تیم پشتیبانی این فرودگر تاکنون چندین بار موفق به ارتباط با آن شده اند. همچنین آنها اعلام کردند هیچ نقصی در سیستم اصلی فرودگر تا کنون مشاهده نشده است. در صورتی که فرودگر ژاپنی بتواند با موفقیت ماموریت خود را پایان ببرد در آینده بسیاری از ماموریت ها را انجام خواهد داد. طبق اعلام آی اسپیس دومین ماموریت انها در سال ۲۰۲۴ انجام می گیرد. ماموریت سوم نیز با هدف خدمات تجاری کاربری ماه یک سال پس از آن آن تحقق می پذیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال