تلاش های موفقیت‌آمیز ژاپن برای رسیدن به واکسن کرونا

محققان ژاپنی در یک گام موفقیت آمیز توانستند ویروس کرونا را از محیط کشت زنده جداسازی کنند. بدین ترتیب راه برای ساخت واکسن این بیماری هموار شده است. موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن اعلام کرده توانسته است با موفقیت این ویروس را از بدن یک بیمار جدا کند. گام بعدی استفاده از این ویروس برای […]

محققان ژاپنی در یک گام موفقیت آمیز توانستند ویروس کرونا را از محیط کشت زنده جداسازی کنند. بدین ترتیب راه برای ساخت واکسن این بیماری هموار شده است. موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن اعلام کرده توانسته است با موفقیت این ویروس را از بدن یک بیمار جدا کند. گام بعدی استفاده از این ویروس برای ساخت واکسن و همچنین یک کیت تست با قابلیت تشخیص فوری این بیماری خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از ژاپن تایمز، جداسازی ویروس ها از محیط کشت زنده یک روش تشخیصی 100 درصد برای تهیه واکسن و تشخیص عفونت های ویروسی است. این ویروس جداسازی شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار سایر پژوهشگران و موسسات قرار داده خواهد شد.

ویروس کرونا یک بیماری شدید تنفسی است که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است. مدت زمان نهفتگی در این بیماری از چند روز تا دو هفته متغیر است. این ویروس حتی در دوران نهفتگی نیز قابلیت انتقال دارد و همین امر باعث شیوع گسترده آن شده است. پیش از این ویروس سارس در سال 2003 نیز در چین شیوع پیدا کرده بود که 8 هزار و صد نفر را در 26 کشور آلوده کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال