۱۲ تیر گرم ترین روز بر مبنای دمای جهانی گزارش شد

داده های مرکز ملی پیش بینی محیطی در ایالات متحده اعلام کرد دوشنبه ۱۲ تیر طبق دمای جهانی به عنوان گرم ترین روز در تاریخ ثبت شده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مورد موج گرما در سراسر جهان و افزایش شدید آن هشدار دادند. طبق اعلام کارشناسان بحران آب […]

داده های مرکز ملی پیش بینی محیطی در ایالات متحده اعلام کرد دوشنبه ۱۲ تیر طبق دمای جهانی به عنوان گرم ترین روز در تاریخ ثبت شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مورد موج گرما در سراسر جهان و افزایش شدید آن هشدار دادند.

طبق اعلام کارشناسان بحران آب و هوایی در ایالات متحده و گرمای شدید در هفته های اخیر مشکل ساز شده است. در چین نیز شاهد موج گرمای ادامه دار با میانگین بالای ۳۵ درجه هستیم. در این روزها شمال آفریقا نیز میانگین دمایی ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کند. گرایش سوزان بی سابقه در عربستان نیز باعث رنج هزاران نفر شده است. گرمای شدید در هند مرگ بیش از ۱۵۰ نفر را رقم زده است.

حتی با وجود فصل زمستان در قطب جنوب، سرعت ذوب یخچال های طبیعی نیز افزایش داشته و دما به حالت غیرعادی بالاست. موج گرمای شدید و در پی آن تغییرات اقلیمی می تواند تاثیر منفی روی زندگی انسانها داشته باشد. اکنون نیز گرم ترین روز تاریخ به ثبت رسیده است.

مدیر اجرایی اتحادیه جهانی آب و هوا اعلام کرد: مردم در جهان در حال رویارویی با پدیده هایی نظیر امواج گرما، آتش سوزی و آلودگی هوا هستند. همچنین در برخی نقاط سیل و طوفان در خال روی دادن است. گرمایش زمین در آینده باعث از بین رفتن محصولات و افزایش بیماری های عفونی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال