قمر مشتری با نام اروپا اکسیژنی به اندازه مصرف روزانه یک میلیون نفر تولید می‌کند

طبق مطالعات و بر اساس شواهد موجود یکی از قمرهای یخی مشتری می‌تواند در هر ۲۴ ساعت هزار تن اکسیژن تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ظبق اعلام ناسا قمر یخی سیاره مشتری به نام اروپا می‌تواند در هر ۲۴ ساعت ۱۰۰۰ تن اکسیژن تولید کند. این میزان برای مصرف حدود […]

طبق مطالعات و بر اساس شواهد موجود یکی از قمرهای یخی مشتری می‌تواند در هر ۲۴ ساعت هزار تن اکسیژن تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ظبق اعلام ناسا قمر یخی سیاره مشتری به نام اروپا می‌تواند در هر ۲۴ ساعت ۱۰۰۰ تن اکسیژن تولید کند. این میزان برای مصرف حدود یک میلیون نفر در روز و زنده نگه داشتن آنها کافی است. البته دانشمند میزان اکسیژن تولیدی در این قمر را بیش از این مقدار تصور کرده بودند. اما یافته‌های جدید باعث تغییر تصورات قدیمی دانشمندان در مورد این قمر یخی شده است.

به گفته ناسا در صورتی که حیات در اروپا وجود داشته باشد ممکن است شباهت زیادی به میکروب‌ها و یا پیچیده‌تر نسبت به آن باشد البته باید در نظر داشت که هیچ میکروبی نمی‌تواند روی سطح یخی این قمر زندگی کرده و احتمالاً محل زندگی آن در اقیانوس زیرین است.

با وجود در نظر گرفتن آب به عنوان یک عنصر کلیدی نمی‌توان آن را تنها عنصر لازم برای حیات به شمار آورد. مواد شیمیایی دیگری نیز وجود دارد که دانشمندان به دنبال کشف آنها هستند. اکسیژن یکی از این مواد شیمیایی محسوب می‌شود. در حال حاضر فضاپیمای جونو متعلق به ناسا در حال اکتشاف در اطراف مشتری و قمرهای آن است. این فضاپیما توانسته دقیق‌ترین میزان تولید اکسیژن در این قمر را تخمین بزند. البته میزان اکسیژن موجود در قمر اروپا نسبت به آنچه که پیش از این دانشمندان تصور می‌کردند حدود ۸۶ برابر کمتر است.

فرایند تولید اکسیژن در این قمر نسبت به زمین بسیار متفاوت بوده و از طریق کنش‌های سیاره مشتری تولید می‌شود. این در حالی است که اکسیژن روی زمین در اثر فتوسنتز گیاهان به وجود می‌آید. گرانش قدرتمند مشتری باعث می‌شود اروپا در معرض ذرات پر انرژی قرار گرفته و در اثر برهمکنش این ذرات با یخ آب منجمد اکسیژن ایجاد شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال