تنها چند هفته تا عرضه آخرین نسخه بتای اندروید Q

با نزدیک شدن به عرضه نسخه نهایی بتای اندروید Q، گوگل یک نسخه دیگر آن را منتشر کرده و در جهت انتشار نسخه نهایی قدم دیگری برداشته است. مهم ترین بررسی ها در این رابطه به دکمه بازگشت اندروید Q برمی گردد که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی […]

با نزدیک شدن به عرضه نسخه نهایی بتای اندروید Q، گوگل یک نسخه دیگر آن را منتشر کرده و در جهت انتشار نسخه نهایی قدم دیگری برداشته است. مهم ترین بررسی ها در این رابطه به دکمه بازگشت اندروید Q برمی گردد که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اندروید Q بتا 6 هم‌اکنون به همراه آخرین نسخه کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) برای API v29 در Android Studio آماده دانلود است.

به طور کلی به دلیل آنکه دکمه بازگشت در اندروید وظیفه مشخصی ندارد، بسیاری از نرم افزارها برای آن استفاده های مجزایی در نظر گرفته اند اما گوگل هنوز چند هفته تا عرضه نسخه نهایی فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که می خواهد چه وظایفی را برای آن در نظر بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در نسخه بتای 9، اصلاحات بسیاری به نسبت نسخه قبلی آن صورت گرفته است که این اصلاحات بر اساس نظرات کاربران می باشد. این تغیرات شامل بهبود عملکرد نرم افزاری و ایجاد محدودیت برای کلید بازگشت می باشد. این محدودیت به دلیل آن است که کاربران به راحتی و بدون آنکه با دکمه های دیگر برخوردی داشته باشند، بتوانند از آن استفاده کنند. در واقع می توان با کشیدن انگشت اشاره روی صفحه بدون برخورد با دیگر دکمه ها، از آن استفاده کرد که بدان دلیل است که حد محرومیت برای دکمه بازگشت، 200dp می باشد.