کسپرسکی: بدافزار هکرها گوشی های آیفون را مورد هدف قرار داده است

شرکت کاسپرسکی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می کند می گوید هکرهای وابسته به یک دولت بدافزارهای ناشناخته ای را برای هک کردن گوشی های آیفون چندین کارمند مورد استفاده قرار داده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت روسی کسپرسکی در یک گزارش فنی اعلام کرد هکرهای ناشناخته با وارد کردن […]

شرکت کاسپرسکی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می کند می گوید هکرهای وابسته به یک دولت بدافزارهای ناشناخته ای را برای هک کردن گوشی های آیفون چندین کارمند مورد استفاده قرار داده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت روسی کسپرسکی در یک گزارش فنی اعلام کرد هکرهای ناشناخته با وارد کردن بدافزارهای پیوست شده به iMessage با کمک یک آسیب پذیری صفر کلیک تنها در یک الی سه دقیقه گوشی آیفون را هک کنند.

ساویر فن هورن، سخنگوی کسپرسکی طی مصاحبه ای اعلام کرد آسیب پذیری مدنظر این شرکت سال گذشته توسط اپل شناسایی و برطرف شده است. البته امکان دارد این آسیب پذیری همراه با آسیب پذیری دیگر پیش از برطرف شدن مورد سواستفاده قرار گرفته باشد. همچنین این حملات در زمان نظارت محققان بر شبکه های وای فای داخلی و در ابتدای سال جاری کشف شده بود.

این شرکت امنیتی حملات سایبری ایجاد شده را با نام عملیات مثلث معرفی کرده و یک لوگو نیز برای آن در نظر گرفت. در گزارش این شرکت در مورد نمونه دیگری از این حملات در سال ۲۰۱۹ آمده است. طبق این اطلاعات جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل که امکان عملیات به هکرها را می دهد iOS 15.7 است. محققان این شرکت می گویند گوشی های آیفون هک شده نمی توانند به روز رسانی های جدید سیستم عامل را دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال