کسپرسکی از سهم بالای آلودگی موبایل ها به بدافزار در ایران خبر داد

طبق گزارشی که اخیراً شرکت امنیتی کسپرسکی منتشر کرده است در بازه زمانی سه ماهه اول ۲۰۲۲ وضعیت بد افزارهای موبایل در ایران با سهم ۳۵ درصدی به نسبت سایر کشورها در رده بالاتری قرار گرفته و این نشان می دهد گوشی های کاربران در ایران نسبت به دیگر مناطق به بدافزارهای بیشتری آلوده است. […]

طبق گزارشی که اخیراً شرکت امنیتی کسپرسکی منتشر کرده است در بازه زمانی سه ماهه اول ۲۰۲۲ وضعیت بد افزارهای موبایل در ایران با سهم ۳۵ درصدی به نسبت سایر کشورها در رده بالاتری قرار گرفته و این نشان می دهد گوشی های کاربران در ایران نسبت به دیگر مناطق به بدافزارهای بیشتری آلوده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کسپرسکی گزارشی را برای فصل اول ۲۰۲۲ منتشر کرده است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی بیش از ۶ میلیون حمله بدافزار و تبلیغ افزار توسط این شرکت خنثی شده است. بیشترین سهم نیز از تهدیدات موبایل به برنامه های  RiskToolبا 48.75 درصد تعلق دارد.

 در این گزارش آمده است در سه ماهه اول ۲۰۲۲ تعداد پکیج های نصب مخرب شناسایی شده به طور چشمگیری نسبت به بازه زمانی سال گذشته کاهش داشته است. اما این مورد در کشور ما همچنان در بالاترین رده قرار دارد. در واقع بیشترین تعداد موبایل های آلوده به بدافزار در جهان در ایران قرار دارد. به طوری که بسیاری از کاربران در ایران با تبلیغ افزارهای خانواده Fyben و Notifyer مواجه هستند. دلیل اصلی آلودگی موبایل های کاربران ایرانی استفاده از برنامه های تغییر آی پی برای دسترسی به برنامه های فیلتر شده است. بعد از ایران نیز چین و یمن با سهم 19.01 و 15.81 درصدی در رده دوم و سوم قرار دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال