با بروز رسانی مرورگر کروم خود را از یک آسیب پذیری روز صفر ایمن نگه دارید

به گفته گوگل یک آسیب پذیری روز صفر در مرورگر کروم وجود دارد که می تواند نسخه های ویندوز و اندروید در کروم را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل یک آپدیت امنیتی برای این مرورگر منتشر شده است و بهتر است کلیه کاربران هم اکنون مرورگر دستگاه خود را بروز رسانی کنند. به […]

به گفته گوگل یک آسیب پذیری روز صفر در مرورگر کروم وجود دارد که می تواند نسخه های ویندوز و اندروید در کروم را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل یک آپدیت امنیتی برای این مرورگر منتشر شده است و بهتر است کلیه کاربران هم اکنون مرورگر دستگاه خود را بروز رسانی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آسیب پذیری‌های روز صفر در صورت برطرف نشدن می توانند باعث ایجاد مشکلات فراوان شوند. گوگل اعلام کرد این آسیب پذیری نیز می‌تواند به سادگی از سوی هکرها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. هنوز نحوه عملکرد این آسیب پذیری اعلام نشده است اما به کاربران پیشنهاد می شود تا هر چه زودتر مرورگر دستگاه خود را به روز رسانی کنند.

 با وجود عدم انتشار اطلاعات زیاد درباره این آسیب‌پذیری احتمال دارد هکرها بتوانند با اجرای کدهای مخرب کنترل سیستم کاربر را در اختیار بگیرند. با استفاده از آپدیت اخیر کروم علاوه بر آسیب پذیری جدید به نام CVE-2022-2294 باگ های CVE-2022-2295 و CVE-2022-2296 نیز برطرف خواهند شد.

گوگل از ابتدای سال میلادی تاکنون ۴ آسیب پذیری روز صفر را شناسایی و برطرف کرده است. ظاهراً با توجه به افزایش این آسیب‌پذیری ها تعداد حملات هکرها نیز افزایش داشته است. اغلب مرورگر کروم روی مک و ویندوز به صورت خودکار به روز رسانی میشود. اما در صورتی که کاربر بخواهد به صورت دستی آنها را آپدیت کند باید در منوی Help به بخش About Chrome رفته و نسخه جدید این مرورگر را دانلود کند و سپس با کمک گزینه Relaunch کروم را ریستارت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال