لنز پلیمری محققان کره ای ابتلا به آلزایمر را تشخیص می دهد

محققان کره ای نوعی لنز از جنس پلیمر ساخته اند که قادر است با تغییر شکل مراحل اولیه بیماری آلزایمر را در فرد نشان دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنز آزمایشی ابداع شده با تغییر ظاهر قادر به تشخیص زودهنگام آلزایمر است. این لنز شفاف و از نوع زیست سازگار بوده […]

محققان کره ای نوعی لنز از جنس پلیمر ساخته اند که قادر است با تغییر شکل مراحل اولیه بیماری آلزایمر را در فرد نشان دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنز آزمایشی ابداع شده با تغییر ظاهر قادر به تشخیص زودهنگام آلزایمر است. این لنز شفاف و از نوع زیست سازگار بوده و محل قرارگیری آن نیز پشت قرنیه است.

درون این لنز ارایه های رنده مانند به شکل موازی قرار دارند. در بالای رنده نیز یک لایه هیدروژل شفاف قرار دارد که می تواند از ارایه های دارای شکاف موازی عبور کند. قرارگیری خطوط و شکاف ها باعث ایجاد یک الگوی خنثی میشود.

در صورتی که درون مایع چشمی مقدار کمی از مواد شیمیایی مرتبط با آلزایمر وجود داشته باشد، با هیدروژل تماس پیدا کرده و باعث تغییر در فاصله شکاف ها میشود. در این حالت الگوی مویر ایجاد خواهد شد. این الگو در زمان ایجاد لباس های راه راه ایجاد میشود. این حالت برای بیمار قابل تشخیص نیست. اما می توان با کمک میکروسکوپ در معاینه های منظم چشم تشخیص داد. در حال حاضر آزمایش این فناوری روی چشم خوک آزمایش شده و نتیجه مثبت در پی داشته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال