سنسور پوشیدنی محققان کره‌ای می‌تواند با تحلیل عرق وجود مواد مخدر را تشخیص دهد

سنسور پوشیدنی محققان کره ای از تکنولوژی نانو مواد برای تشخیص وجود مواد و داروها در بدن انسان با کمک عرق استفاده می کنند به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سنسوری را ساخته اند که می تواند با سرعت بسیار بالا وجود مخدر در بدن انسان را با تجزیه و تحلیل عرق […]

سنسور پوشیدنی محققان کره ای از تکنولوژی نانو مواد برای تشخیص وجود مواد و داروها در بدن انسان با کمک عرق استفاده می کنند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سنسوری را ساخته اند که می تواند با سرعت بسیار بالا وجود مخدر در بدن انسان را با تجزیه و تحلیل عرق تشخیص دهد. پیش از این وجود داروهای غیر مجاز در بدن تنها با کمک آزمایش های مختلف از مو، خون و ادرار تشخیص داده می شد. روش های قدیمی علاوه بر زمان زیاد به تجهیزات و متخصصان مختلفی نیاز داشته است. کیت های ساخته شده برای این موضوع نیز تنها قادر به تشخیص یک ترکیب خاص بوده و نمی‌توان از آن در تمامی تشخیص ها استفاده کرد. این موضوع حتی در ورزشکاران نیز به یک مشکل تبدیل شده بود. آزمایش های خون در ورزشکاران به دلیل کاهش سلامتی انجام نمی گرفت.  آزمایش ادرار نیز به دلیل نقض حریم خصوصی و ورود پزشک حین ادرار کردن مناسب نبوده است.

استفاده از این نواوری برای تشخیص مواد موجود در بدن انسان بسیاری از مشکلات روش سنتی را حل کرده است. محققان علوم مواد در کره (KIMS) نوعی سنسور با کمک فناوری پراکندگی رامان توسعه دادند. این فناوری می ‌تواند سیگنال رامان را تقویت کرده و تا ۱۰۰۰ برابر نسبت به روشهای قدیمی در تشخیص سریع ترکیبات شیمیایی و یا دارو موثر باشد.

سنسور اپتیکی پوشیدنی ساخته شده از نوعی پروتئین طبیعی موجود در پیله کرم ابریشم تشکیل شده است. این سنسور شامل یک لایه ضخیم ۱۶۰ نانومتری بوده که به آن یک نانو سیم نقره به ضخامت ۲۵۰ نانومتر اضافه شده است. قرار گرفتن این سنسور اپتیکی درون چسب پزشکی محققان را قادر می‌سازد تا با چسباندن آن روی پوست و از طریق نور افشانی ترکیب داروی استفاده شده را تشخیص دهند. هزینه ساخت این سنسورها تنها ۵۰ سنت بوده و میتواند در مسابقات جهانی و المپیک برای تست روی ورزشکاران مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال