برچسب گذاری محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز آغاز شد

متا اعلام کرد در ماه‌های آینده کلیه محتواهای تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد برچسب گذاری خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا قصد دارد کلیه محتواهای آپلود شده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را که از طریق ابزارهای هوش مصنوعی مولد تولید شده‌اند به صورت واترمارک در شبکه‌های اجتماعی […]

متا اعلام کرد در ماه‌های آینده کلیه محتواهای تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد برچسب گذاری خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا قصد دارد کلیه محتواهای آپلود شده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را که از طریق ابزارهای هوش مصنوعی مولد تولید شده‌اند به صورت واترمارک در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. هدف از برچسب گذاری این محتواها شناسایی این تصاویر خواهد بود که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

طبق اعلامیه وب سایت متا در ماه‌های آینده در صورتی که عکسی توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد تولید شوند دارای واترمارک خواهند بود. این واترمارک عبارتی است که نشان می‌دهد این محتوا از طریق هوش مصنوعی ایجاد شده است.

پیش از این واترمارک‌های ثبت شده روی تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت نامرئی بوده‌اند. به این ترتیب تنها سازمان‌های مختلف امکان شناسایی این تصاویر را داشتند. اما با کمک رویکرد جدید ابزارهای هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر نظیر گوگل مایکروسافت ادوبی و OpenAI نیز شناسایی شده و برچسب گذاری خواهند شد. همچنین کلیه برچسب‌ها توسط کاربران عادی نیز قابل شناسایی خواهند بود.

نیک کلگ از مدیران متا در پست اخیر خود اعلام کرد تمامی تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی مولد به طور خودکار برچسب گذاری می‌شوند. همچنین این برچسب‌ها در تمامی زبان‌ها ارائه شده و به گفته وی با توجه به حذف تفاوت بین محتواهای انسانی و هوش مصنوعی کاربران باید مرز آنها را بدانند.

کلگ ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر برچسب گذاری‌ها تنها روی تصاویر انجام می‌شود، اعلام کرد صداها و ویدیوهای هوش مصنوعی برچسب گذاری نشده اما کاربران می‌توانند در صورت شناسایی محتواهای غیر واقعی آن را برچسب گذاری کنند. همچنین متا قصد دارد در آینده به پست‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده اما در این محتواها اشاره‌ای به آن نشده است اخطار داده و یا آنها را حذف کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال