کمبود تجهیزات تراشه سازی نیز به مشکل تراشه سازان اضافه شد

کمبود نیمه‌هادی و تراشه یکی از بزرگترین مشکلات شرکت های تراشه سازی محسوب می شود که به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. این کمبود علاوه بر حوزه فناوری دیگر محصولات را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. پیش از حل این کمبود اکنون مشکل کمبود تجهیزات تراشه سازی نیز […]

کمبود نیمه‌هادی و تراشه یکی از بزرگترین مشکلات شرکت های تراشه سازی محسوب می شود که به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. این کمبود علاوه بر حوزه فناوری دیگر محصولات را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. پیش از حل این کمبود اکنون مشکل کمبود تجهیزات تراشه سازی نیز به مشکل شرکت ها اضافه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سازندگان ابزارهای تراشه سازی نیز با مشکلاتی مواجه شده اند و به مشتریان خود اعلام کردند برای دریافت تجهیزات ممکن است تا ۱۸ ماه منتظر بمانند. این سازندگان تخصصی شامل شرکت هایی مانند ASML، لام ریسرچ، اپلاید متریال و KLA هستند.

 طبق گزارش منتشر شده توسط Nikkei یکی از دلایل اصلی کمبود ابزارهای تراش سازی تقاضای زیاد برای تولید آن است. از طرفی تولید این ابزار ها بسیار سخت و پرهزینه بوده و تقاضای زیاد نیز منجر به کمبود مواد اولیه شده است. برای ساخت این ابزارها از پلاستیک مهندسی شده گرفته تا لنزها، سوپاپها، حسگر ها و موارد دیگر استفاده می شود. به عنوان مثال بیش از ۱۰۰ هزار قطعه از بیش از ۸۰۰ تامین کننده برای ساخت دستگاه لیتوگرافی EUV در شرکت ASML نیاز است. این دستگاه برای ساخت به ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.

 شرکت KLA نیز تحت تاثیر این بحران زمان تحویل تجهیزات به مشتریان خود را ۲۰ ماه اعلام کرده است. از طرفی شرکت Unimicron به عنوان بزرگترین تامین کننده دستگاه های تراشه سازی نیز زمان تحویل آتی محصولات خود را از ۱۲ به ۱۸ ماه و در برخی موارد به ۳۰ ماه افزایش داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال