عدم پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال در رایانه های مک مجهز به پردازنده M1

احتمالاً در آینده رایانه های مک مجهز به پردازنده M1 قادرند از کارت گرافیک اکسترنال پشتیبانی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با تغییر پردازنده‌های اپل و استفاده از ARM64 اولین رایانه های مک با این پردازنده های اختصاصی وارد بازار شده‌اند. پس از این تغییرات، تغییراتی نیز همراه با آن به […]

احتمالاً در آینده رایانه های مک مجهز به پردازنده M1 قادرند از کارت گرافیک اکسترنال پشتیبانی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با تغییر پردازنده‌های اپل و استفاده از ARM64 اولین رایانه های مک با این پردازنده های اختصاصی وارد بازار شده‌اند. پس از این تغییرات، تغییراتی نیز همراه با آن به وجود آمد. یکی از آنها عدم امکان اتصال کارت گرافیک اکسترنال به دستگاه های جدید است. به عنوان مثال این رایانه های مک قابلیت اتصال به کارت گرافیک اکسترنال اختصاصی اپل را نیز ندارند. خبرهایی منتشر شده که نشان می دهد در آینده نزدیک رایانه های مک می توانند از کارت گرافیک اکسترنال پشتیبانی کنند و عدم پشتیبانی آنها در حال حاضر موقتی خواهد بود.

در حال حاضر تنها سیستم عامل مک OS بیگ سرمی تواند از طریق درگاه PCI-Eپشتیبانی کند. اما مک بوک ایر یا پرو و مک مینی جدید قادر به پشتیبانی از این نیستند.

آزمایش های وب سایت Mac4Ever و AppleInsider نشان می دهد رایانه های مک با کمک مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل می تواند از طریق پورت تاندربولت ۳ به کارت گرافیک اکسترنال متصل شود و همچنین توسط آن کارت های گرافیک اکسترنال Razer Core X و Sonnet eGFX Breakaway Box و RX 590، رادئون VII و وگا ۶۴  شناسایی می شوند. اما اگر این مانیتور به طور مستقیم به مک بوک ها متصل شود قادر به شناسایی نخواهد بود. دلیل این امر نیز آدرس دهی خارجی تاندربولت به پورت PCI-E است و دلیل اصلی عدم پشتیبانی کارت گرافیک اکسترنال نیز می تواند کمبود وجود درایو باشد. احتمالاً اپل این مشکل را در به‌روزرسانی جدید مک‌ OS بیگ سر یا نسل بعدی پرازنده های M1 برطرف خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال