قیمت لپ‌تاپ در اواخر سال جاری به دلیل مشکلات زنجیره تامین افزایش می یابد

عواملی مانند قرنطینه کرونایی در چین و یا حمله روسیه به اوکراین مشکلاتی را برای زنجیره تامین سازندگان لپ تاپ ایجاد کرده است و به همین دلیل احتمالاً در اواخر سال جاری با افزایش احتمالی قیمت‌لپ‌تاپ مواجه خواهیم بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از سازندگان لپ تاپ ها به دلیل […]

عواملی مانند قرنطینه کرونایی در چین و یا حمله روسیه به اوکراین مشکلاتی را برای زنجیره تامین سازندگان لپ تاپ ایجاد کرده است و به همین دلیل احتمالاً در اواخر سال جاری با افزایش احتمالی قیمت‌لپ‌تاپ مواجه خواهیم بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از سازندگان لپ تاپ ها به دلیل مشکلات ایجاد شده در زنجیره تامین و چالش های به وجود آمده به دنبال بالا بردن قیمت لپ تاپ و تامین هزینه های تولید هستند. قرنطینه های کرونایی در چین و تعطیل شدن بسیاری از کارخانه ها باعث شد تا بسیاری از تامین کنندگان نتوانند منابع خود را تامین کنند. اپل نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کارخانه این شرکت پس از یک هفته تعطیلی تنها در شرایط حلقه بسته کار خود را آغاز کرد.

 محدودیت های شدید کرونایی در شانگهای نیز تاثیر خود را بر تولید کنندگانی مانند اپل و تسلا گذاشت. حمله روسیه به اوکراین نیز باعث عدم دسترسی به مواد اولیه مانند نئون برای ساخت ریز تراشه شد که در نهایت به افزایش قیمت انرژی نیز منجر می شود. تمامی این مسائل دست به دست هم داد تا منابع زنجیره تامین در مرحله هشدار قرار بگیرد و قیمت لپ تاپ ها در نیمه دوم سال افزایش پیدا کند. این در حالی است که پیش از این تولید کنندگان لپ تاپ به دنبال کاهش قیمت دستگاه ها به دلیل کاهش تقاضا بودند. زیرا پس از پایان قرنطینه ها بسیاری از کارکنان به محل کار خود بازگشته بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال