ترمومترهای لیزری توانایی تشخیص دقیق بیماری کرونا را ندارند

ترمومترهای لیزری که این روزها برای تشخیص تب و در نتیجه ابتلا به کرونا از آنها استفاده می شوند، دقت کافی ندارند. این دستگاهها در زمان نزدیکی به پیشانی فرد، بدون تماس با پوست دمای بدن فرد را اندازه گیری می کند. به گفته پزشکان، این دستگاه ها در تشخیص بیمار ناکارآمد هستند.   به […]

ترمومترهای لیزری که این روزها برای تشخیص تب و در نتیجه ابتلا به کرونا از آنها استفاده می شوند، دقت کافی ندارند. این دستگاهها در زمان نزدیکی به پیشانی فرد، بدون تماس با پوست دمای بدن فرد را اندازه گیری می کند. به گفته پزشکان، این دستگاه ها در تشخیص بیمار ناکارآمد هستند.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ترمومترهای لیزری برای تشخیص بیماری های ویروسی مانند سارس و ابولا به شدت مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون بسیاری از پزشکان استفاده از این دستگاه در خارج از مراکز خدمات درمانی بدون استفاده می دانند.

پزشکان بر این باورند که بسیاری از کاربران این دستگاه، آن را به اندازه کافی به پیشانی فرد مورد نظر نزدیک نمی کنند. در نتیجه دمای بدن فرد بطور دقیق اندازه گیری نمی شود. همچنین در بعضی موارد با نزدیک کردت بیش از حد به بدن فرد، دمای بدن وی را بالاتر از دمای اصلی نشان می دهد. این حسگر قادر است تنها کسانی که به این ویروس مبتلا هستند را شناسایی کند. اما در مورد کسانی که حامل این ویروس هستند ناکارآمد است. علاوه بر آن بسیاری از عوامل مانند شرایط محیطی و یا استفاده از داروهای تب بر نیز می تواند روی تشخیص آنها اثر بگذارد.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال