لیزر می تواند پهپادها را برای همیشه در آسمان نگه دارد

محققان چینی موفق شدند در آزمایش جدید خود با کمک لیزر روشی را برای ماندن پهپاد در آسمان برای همیشه ابداع کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه نورث وسترن در چین با کمک لیزر روش جدیدی را ابداع کردند که با استفاده از آن می توان یک پهپاد را تا […]

محققان چینی موفق شدند در آزمایش جدید خود با کمک لیزر روشی را برای ماندن پهپاد در آسمان برای همیشه ابداع کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه نورث وسترن در چین با کمک لیزر روش جدیدی را ابداع کردند که با استفاده از آن می توان یک پهپاد را تا ابد در آسمان نگه داشت و دیگر نیاز به فرود نداشته باشد. پرتوهای لیزر می توانند انرژی مورد نیاز برای پرواز پهپاد را تامین کنند.

طبق گزارش خبرگزاری چینی، تاکنون از لیزرهای پرقدرت تنها برای مقابله با پهپادها استفاده شده بود. اما اکنون لی شولانگ با همکاری گروهی از محققین روشی را برای استفاده از لیزر ایجاد کردند که طی آن می تواند به پهپادها کمک کند تا به فرود نیازی نداشته باشند.

دستگاه بکارگرفته رچدر روش این محققان یک ماژول تبدیل کننده فوتوالکتریک است که وظیفه آن تبدیل انرژی نور به برق است. بدین ترتیب می توان پهپادهای در حال پرواز را از راه دور شارژ کرد. در آزمایش انجام گرفته نیز از پهپادهای اپتیک محور استفاده شد. محققان قصد داشتند ببینند در این سیستم امکان ردیابی آنها نیز وجود دارد یا خیر. آنها در نهایت پس از استفاده ۲۴ ساعته از سیستم ردیابی لیزر موفق به نگهداری پهپاد در آسمان شدند.

به گفته محققان گام نخست در ابداع این روش یافتن راهی برای ردیابی پهپادها بود. همچنین آنها پس از ساخت یک الگوریتم ردیابی ، نوعی سیستم طراحی کردند که بتواند شدت تابش پرتو نور را بصورت خودکار تنظیم کند. حتی امکان تغییر جهت تابش در صورت شناسایی مانع نیز وجود دارد. تاکنون سه آزمایش میدانی برای این سیستم انجام گرفته و هر سه موفقیت آمیز بوده است. از مهمترین مزیت های استفاده از این روش می توان به استفاده از پهپادها در عملیات نجات، کنترل ترافیک و کنترل های امنیتی اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال