پرتاب ۳۰۰۰ ماهواره فعال استارلینک به مدار در پانزدهمین پرتاب فالکون ۹

اسپیس ایکس موفق شد با استفاده از راکت فالکون ۹ کهنه‌کار خود سه هزار ماهواره دیگر را در مدار زمین قرار دهد. این پرواز رکورد بیشترین پرواز مداری با پرواز راکت فالکون ۹ را در اختیار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت شرکت اسپیس ایکس توانست در پانزدهمین پرواز با موفقیت […]

اسپیس ایکس موفق شد با استفاده از راکت فالکون ۹ کهنه‌کار خود سه هزار ماهواره دیگر را در مدار زمین قرار دهد. این پرواز رکورد بیشترین پرواز مداری با پرواز راکت فالکون ۹ را در اختیار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت شرکت اسپیس ایکس توانست در پانزدهمین پرواز با موفقیت محموله خود را در مدار قرار دهد.

این راکت اسپیس ایکس در تاریخ فعالیت های فضایی مورد اعتماد ترین راکت شناخته می شود. هنوز اسپیس ایکس در مورد زمان بازنشستگی این راکت تصمیم گیری نکرده است.

ماموریت پانزدهم فالکون ۹ مربوط به حمل ماهواره‌های این شرکت است که علاوه بر حمل آسان مطابقت بیشتری نیز با فالکون ۹ دارند. همچنین اسپیس ایکس دو ماموریت دیگر برای ناسا و شرکت SES را در کمتر از ۳۶ ساعت با موفقیت به پایان رساند.

جاناتان مک دوول ، اخترفیزیکدان هاروارد می‌گوید با پرتاب اخیر اسپیس ایکس اکنون حدود ۳ هزار ماهواره فعال در مدار قرار دارد. این در حالی است که اسپیس ایکس پیش از این از وجود ۳۰۰۰ ماهواره خبر داده بود در آن زمان ماهواره های فعال این شرکت به تعداد ۲۷۰۰ عدد می رسید.

نسل دوم ماهواره های اسپیس ایکس اکنون در اندازه های بزرگتر بوده و فالکون ۹ تعداد کمتری از آنها را می تواند در مدار قرار دهد. در نتیجه این شرکت برای رسیدن به فاز بعدی منظومه ماهواره ای خود نیازمند موفقیت استارشیپ است.

گزارش های اخیر نشان می‌دهد این راکت احتمالا در نیمه نخست سال آینده قادر خواهد بود پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال