راه اندازی سامانه معاملات آنلاین طلا در کشور

با تصویب قوانین فروش طلا به صورت آنلاین، در سال آینده سامانه مربوط به رصد این معاملات در کشور راه اندازه خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پس از گذشت دو سال بالاخره قوانین مربوط به فروش طلا در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است. بدین ترتیب کلیه فروشگاه های آنلاین می […]

با تصویب قوانین فروش طلا به صورت آنلاین، در سال آینده سامانه مربوط به رصد این معاملات در کشور راه اندازه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پس از گذشت دو سال بالاخره قوانین مربوط به فروش طلا در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است. بدین ترتیب کلیه فروشگاه های آنلاین می توانند با تامین کنندگان دارای پروانه کسب در مورد فروش طلا و جواهر قرارداد داشته باشند.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی اعلام کرد پس از تصویب و ابلاغ ضوابط مربوطه در کارگروه طلا در این اتحادیه کلیه مصنوعات طلا و جواهر دارای کد استاندارد خواهند شد و همچنین طلاهای آب شده نیز دارای کد عیارسنجی خواهند بود. همچنین کلیه اطلاعات کاربران و محل نگهداری آنها باید روی سرورهای داخلی با مجوز از سازمان نظام صنفی کامپیوتری نگهداری شود. اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالا در پروانه کسب صادره نیز ذکر خواهد شد.

در این مصوبه آمده است که سامانه مورد نظر می بایست کلیه اطلاعات مربوط به فروش کالا و مورد نیاز کاربران را در بر داشته باشد. برای حفظ امنیت نیز ساز و کارهایی در جهت احراز هویت همانند استعلام از درگاههای بانکی و خدمات تراکنشی نیز فراهم خواهد بود. صاحب سامانه آنلاین نیز مسئولیت ارسال، اصالت و کیفیت طلای فروخته شده را برعهده خواهد داشت. متقاضی صنفی نیز برای دریافت اعتبار کسب و کار میبایست به بانک مرکزی مراجعه و پس از انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه، ارائه ضمانتنامه های بانکی، استعلام های مورد نظر را از بانک مرکزی دریافت کند.

 در این بین رعایت قوانین کشور همانند قوانین صنفی، انتظامی، بهداشتی و ایمنی نیز همانند قانون تجارت الکترونیک رعایت خواهد شد. پیش از این نیز رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده بود ایجاد این سامانه با هدف شفافیت قیمت در بازار طلا و جلوگیری از پولشویی راه اندازی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال