راه اندازی اولین معدن لیتیوم تمام الکتریکی برای مقابله با کمبود لیتیوم

اولین معدن لیتیوم تمام برقی جهان در کانادا افتتاح میشود. این معدن با هدف تامین سالانه ۱۶۰ هزار تن لیتیوم کار خود را آغاز خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به عدم استفاده از سوخت های فسیلی و حرکت در مسیر وسایل نقلیه الکتریکی، استفاده از لیتیوم در باتری […]

اولین معدن لیتیوم تمام برقی جهان در کانادا افتتاح میشود. این معدن با هدف تامین سالانه ۱۶۰ هزار تن لیتیوم کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به عدم استفاده از سوخت های فسیلی و حرکت در مسیر وسایل نقلیه الکتریکی، استفاده از لیتیوم در باتری های لیتیومی رو به افزایش است. از این رو با تقاضای زیاد لیتیوم در جهان مواجه هستیم. از طرفی سرعت استخراج لیتیوم در زمین پایین است. بطوریکه در صورت تولید عادی تمام معادن جهان تا سال ۲۰۳۰ قادر نخواهند بود حتی نیمی از لیتیوم درخواستی را استخراج کنند. به همین دلیل یک شرکت کانادایی به نام اسنو لیک لیتیوم قصد دارد این مشکل را برطرف کند. این شرکت اولین معدن تمام الکتریکی لیتیوم جهان را افتتاح خواهد کرد. فیلیپ گروس، مدیر عامل این شرکت تقاضای دیوانه وار برای خودروهای برقی را علت احداث این معدن می داند.

با وجودی که منابع لیتیوم در استرالیا و آمریکای جنوبی قرار دارد اما ۸۰ درصد باتری های جهان را چین تولید می کند. بطوریکه اگر لیتیوم در آمریکای شمالی استخراج شود نمیتوان از آن استفاده کرد و باید آن را به چین فرستاد. به همین دلیل شرکت اسنو لیک لیتیوم طی همکاری با ال جی قصد دارند این مشکل را برطرف کنند. احداث یک کارخانه فرآوری هیدروکسید می تواند مواد استخراجی از معدن لیتیوم را پردازش کند. بدین ترتیب می توان به لیتیوم مورد نیاز دست پیدا کرد.

این شرکت در وبسایت خود اعلام کرد با کمک تاسیسات جدید می تواند یک معدن لیتیوم را بصورت تجدیدپذیر بهره برداری کند و محصولی با کربن خنثی و بدون ضرر ارائه کند. قرار است نیروی مورد نیاز این کارخانه توسط نیروهای تجدید پذیر تامین شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال