راه اندازی اولین کارخانه فضایی جهان در مدار زمین

یک استارتاپ کالیفرنیایی قصد دارد تولید مواد در مدار زمین را برای نخستین بار آغاز کند‌. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صنایع غذایی واردا نام استارتاپی است که قصد دارد تولید دارو در فضا را عملیاتی مند‌ موسس این شرکت از کارمندان قدیمی اسپیس ایکس است و اکنون یک ماهواره متعلق به […]

یک استارتاپ کالیفرنیایی قصد دارد تولید مواد در مدار زمین را برای نخستین بار آغاز کند‌.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صنایع غذایی واردا نام استارتاپی است که قصد دارد تولید دارو در فضا را عملیاتی مند‌ موسس این شرکت از کارمندان قدیمی اسپیس ایکس است و اکنون یک ماهواره متعلق به خود را نیز در مدار قرار داده است.

در کارخانه ساخته شده توسط این شرکت در مدار تنها موادی تولید خواهند شد که یا امکان تولید آن در زمین وجود ندارند یا توسعه آنها در شرایط ریزگزلنش سریعتر و بهتر انجام میشود. طبق اعلام این شرکت در توییتر که پس از پرتاب ماهواره آن توسط اسپیس ایکس منتشر شد پنل های خورشیدی کارخانه آنها پس از دریافت اولین انرژی خورشیدی اکنون باز شده اند.

موسس این شرکت ویل بروی نام دارد که سابقا مهندس شرکت اسپیس ایکس بوده است. پرتاب ماهواره این شرکت نیز بخشی از فعالیت این شرکت محسوب میشود که برای آزمایش راه حل توسعه دارو در فضا انجام گرفت.

واردا در وب سایت خود در مورد برنامه های خود گفته است : تولید کابل های فیبر نوری قوی، داروهای جدید و نجات بخش همگی بخشی از تولید این شرکت در فضا خواهد بود که تنها در آنجا قابل تولید هستند.

هدف این شرکت که برای آن تحقیقات علمی نیز صورت گرفته است نشان می دهد که کریستال های پروتئینی در صورت رشد در فضا می توانند. ساختار باکیفیت تری نسبت به ساختارهای روی زمین تشکیل دهند. زیرا گرانش زمین در این کار موثر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال