اسناد منتشر شده از تلاش اپل برای تولید عینک‎های واقعیت افزوده حکایت دارند

برکسی پوشیده نیست که اپل قصد دارد با قدرت وارد حوزه‎ی فناوری واقعیت افزوده (AR) شود. مدیرعامل این شرکت بارها عقیده‎ی خود مبنی بر این‎که AR در آینده به فناوری بسیار مهم و شایعی تبدیل می‎شود را اعلام کرده که منجر به شکل‎گیری شایعاتی شده که اهالی کوپرتینو در حال ساخت عینک‎های واقعیت ‎افزوده هستند. […]

برکسی پوشیده نیست که اپل قصد دارد با قدرت وارد حوزه‎ی فناوری واقعیت افزوده (AR) شود. مدیرعامل این شرکت بارها عقیده‎ی خود مبنی بر این‎که AR در آینده به فناوری بسیار مهم و شایعی تبدیل می‎شود را اعلام کرده که منجر به شکل‎گیری شایعاتی شده که اهالی کوپرتینو در حال ساخت عینک‎های واقعیت ‎افزوده هستند.

اگر به دنبال مدرک هستید، اخیرا سندی به بیرون درز یافته که به دست وب‎سایت Gizmodo رسیده است تا بیشتر از پیش تاییدی برای این ادعا به شمار رود. سند مذکور گزارشی بوده که توسط یک پیمان‎کار امنیت و سلامت محیط‎زیست برای شرکت اپل کامل شده که اشتباها برای صدها کارمند اپل ارسال و سپس Gizmodo به آن دست یافته است.

این گزارش به چندین سانحه اشاره می‎کند که در کمپ اپل رخ داده و در توضیح یکی از آن‎ها آمده است: بعد از مطالعه‎ی کاربر BT4، کاربر به اطلاع سرپرست تحقیق رساند که چشم‎های او درد گرفته است و قادر به دیدن فلش لیزر در چندین نقطه در طول این تحقیق بوده است. سرپرست تحقیق او را به یک چشم‎پزشک ارجاع داد و نمونه‎ی اولیه را برای آنالیز نگه داشته است.”

در سانحه‎ی دیگری آورده شده است “کارمند بعد از کار با نمونه‎ی اولیه‎ی جدید درد چشم را گزارش داد، تصور می‎شود به دنبال استفاده این قضیه رخ داده است.”

این صحبت‎ها این فرضیه را به وجود می‎آورد که این دستگاه مرموزی که کارکنان با آن کار می‎کرده‎اند می‎تواند عینک‎های واقعیت افزوده‎ی شایعه شده باشند. گرچه براساس ماهیت گفتاری نه چندان واضح آن سخت است این قضیه را با اطمینان نتیجه‎گرفت یا این‎که می‎تواند به طور کامل محصول دیگری باشد. به هرحال با دیده‎ی شک به این اخبار بنگرید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال