مشخصات فنی دو مدل از پردازنده‌های Skylake اینتل لو رفت

پردازنده‌های جدید شرکت اینتل با تکنولوژی ساخت 14 نانومتری و معماری Skylake، از مورد انتظارترین محصولات امسال هستند که بسیاری از افراد منتظر عرضه‌ی آنها هستند و حالا اطلاعات جدیدی در مورد دو مدل از این پردازنده‌ها در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد این پردازنده‌های جدید، بسیار قدرتمندتر از گذشته خواهند بود. پردازنده‌هایی […]

پردازنده‌های جدید شرکت اینتل با تکنولوژی ساخت 14 نانومتری و معماری Skylake، از مورد انتظارترین محصولات امسال هستند که بسیاری از افراد منتظر عرضه‌ی آنها هستند و حالا اطلاعات جدیدی در مورد دو مدل از این پردازنده‌ها در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد این پردازنده‌های جدید، بسیار قدرتمندتر از گذشته خواهند بود.

پردازنده‌هایی که مشخصات آنها لو رفته، Core i7-6700K و Core i5-6600K می‌باشند که هر دو از سری پردازنده‌های “K” به معنای ضریب باز بودن هستند که اهمیت زیادی برای اورکلاکرها دارد.

اما فرکانس مدل پرسرعت‌تر یعنی Core i7-6700K، با 4 هسته‌ی پردازشگر برابر با 4.0 گیگاهرتز می‌باشد که سرعت آن در حالت Boost با پشتیبانی از تکنولوژی Hyper-Threading، به 4.2 گیگاهرتز خواهد رسید. این پردازنده از 8 مگابایت حافظه‌ی کش بهره برده و از حالت دو کاناله برای رم‌های DDR3 و DDR4 پشتیبانی خواهد نمود. برق مصرفی این پردازنده، 95 وات اعلام شده و گرافیک مجتمع آن (IGP) از سری Intel HD Graphics 5000 می‌باشد و نهایتا، به علت فن‌آوری ساخت 14 نانومتری پردازنده‌های سری Skylake، سوکت آنها از LGA1150 به LGA1151 تغییر پیدا کرده است.

مدل دیگر که Core i5-6600K می‌باشد، فرکانسی برابر با 3.5 گیگاهرتز داشته که میزان آن در حالت Boost به 3.9 گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده‌ی جدید نیز از 6 مگابایت حافظه‌ی کش، مموری‌کنترلر دوکاناله برای رم‌های DDR3 و DDR4 و گرافیک مجتمع Intel HD Graphics 5000 بهره خواهد برد و برق مصرفی آن نیز 95 وات اعلام شده است.

Leaked specs for upcoming Intel Skylake CPUs reveal high clock rates, 95W TDP and more 2

اما تصویر بالا، نموداری بسیار جالب از استراتژی اینتل می‌باشد که به “تیک‌تاک” مشهور است. همانطور که مشاهده می‌کنید، پردازنده‌های سری Skylake اینتل در بخش ‘Tock’ (تاک) این نمودار قرار می‌گیرند که معنی آن، به کار بردن معماری مشابه با Haswell اما فن‌آوری ساخت کوچکتر (14 نانومتری) می‌باشد.

اینتل قول داده تا در سری جدید پردازند‌هایش، شاهد محصولاتی با مصرف برق بسیار کمتر از گذشته در کنار قدرت بالاتر باشیم اما به نظر می‌رسد اینتل قصد دارد تا ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدیدتر را نیز چاشنی پردازنده‌های سری Skylake کند.

هنوز این اطلاعات تایید نشده‌اند اما به نظر نمی‌رسند که اشتباه باشند. با این‌حال نباید این اطلاعات را به عنوان یک خبر قطعی و نهایی در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال