آیا مشکل اشغال حافظه RAM نسخه لالی‌پاپ، در بروزرسانی جدید حل خواهد شد؟

مشکل اشغال حافظه (مصرف حافظه RAM توسط سیستم عامل) نسخه 5.0.1 اندروید، کماکان کاربران دستگاه‌های نکسوس با نسخه 5.1 اندروید را آزار می‌دهد. طبق خبر‌های منتشر شده از صفحه Issue Tracker وبسایت AOSP، گوگل مشکل موجود را در داخل خود حل کرده است و قرار است طی بروزرسانی جدیدش، آن را برای کاربران منتشر کند. به احتمال زیاد این […]

مشکل اشغال حافظه (مصرف حافظه RAM توسط سیستم عامل) نسخه 5.0.1 اندروید، کماکان کاربران دستگاه‌های نکسوس با نسخه 5.1 اندروید را آزار می‌دهد. طبق خبر‌های منتشر شده از صفحه Issue Tracker وبسایت AOSP، گوگل مشکل موجود را در داخل خود حل کرده است و قرار است طی بروزرسانی جدیدش، آن را برای کاربران منتشر کند. به احتمال زیاد این بروزرسانی با کد 5.1.1 انتشار خواهد یافت.

مشکلات از اینجا شروع شد که بعضی برنامه‌ها مثل +Google، به‌ خودی خود restart می‌شدند و بعضی برنامه‌ها در هنگام استفاده، ناپدید می‎شدند. همچنین میزان حافظه RAM آزاد سیستم، بعد از ساعاتی، از مقدار 1.1 یا 1.3 گیگابایت به 750 تا 800 مگابایت کاهش می‌یابد. بسیاری از کاربرانی که مشکلات خود را گزارش کرده‌اند، از گوشی نکسوس 5 استفاده می‌کنند اگرچه دیگر دستگاه‌های نکسوسی نیز از این مشکل رنج می‌برند. بعضی گزارشات از مصرف بیش از حد حافظه RAM توسط اپلیکیشن‌های در حال استفاده، شکایت می‌کنند. در حالی که این مشکل با بستن برنامه مورد نظر نیز رفع نمی‌شود.

leak

صفحه خبر این مشکل با کد 159738، (“مشکل نشت حافظه کماکان در اندروید 5.1 وجود دارد”)، این جمعه توسط وبسایت گوگل بسته شد. بنابراین حالا باید منتظر آپدیت جدید 5.1.1 سیستم عامل اندروید باشیم. مطمئنا گوگل به شکل یک خطر بزرگ با این مشکل رفتار کرده است زیرا هیچ کاربری، خواهان داشتن گوشی معیوبی با نشت دیوانه‌وار حافظه رم آن نیست!

با این تفاسیر، بنظر شما، این مشکل در آپدیت جدید گوگل برطرف خواهد شد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال