کسب و کارها

آموزش زبان چینی و تجارت با بهترین راهکارها

آموزش زبان چینی و یادگیری آن برای تجارت و کسب‌وکار با کشور چین بسیار مفید و کارآمد است؛ بنابراین برای بازرگانان و تجاری که قصد همکاری با این کشور را دارند پیشنهاد می‌شود تا زبان چینی را حضوری و یا به‌صورت آنلاین از طریق استاد زبان آنلاین یاد بگیرند. آموزش زبان چینی آنلاین به افرادی […]

آموزش زبان چینی و یادگیری آن برای تجارت و کسب‌وکار با کشور چین بسیار مفید و کارآمد است؛ بنابراین برای بازرگانان و تجاری که قصد همکاری با این کشور را دارند پیشنهاد می‌شود تا زبان چینی را حضوری و یا به‌صورت آنلاین از طریق استاد زبان آنلاین یاد بگیرند. آموزش زبان چینی آنلاین به افرادی که می‌خواهند هر چه سریع‌تر وارد کسب‌وکار و تجارت با کشور چین شوند، اما با این زبان آشنایی ندارد کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کمی بتوانند در حد نیاز به زبان چینی مسلط شوند. در ادامه می‌خواهیم رابطه بین آموزش زبان چینی و تجارت را بیشتر بررسی کنیم.

چرا زبان چینی بهترین زبان برای تجار است؟

ماندارین زبان رسمی کشور چین است که علاوه بر این کشور میلیون‌ها نفر دیگر از بومیان چینی هم در تایوان و هم در دیگر نقاط جهان برای انجام فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکار خود از این زبان استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت این زبان یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در جهان محسوب می‌شود. زبان چینی برای کسب‌وکار، پیداکردن شرکا‌ی تجاری، حفظ روابط تجاری، امضای قرارداد و ایجاد یک شبکه واحد از تجار بسیار مهم است؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا زبان چینی برای تجارت و بازرگانی تا این حد اهمیت دارد؟ درواقع باید گفت در سالیان اخیر شاهد رشد و شکوفایی بسیار زیاد در تجارت کشور چین بوده‌ایم به‌طوری‌که هم‌اکنون این کشور دومین غول اقتصادی دنیا پس از کشور آمریکا محسوب می‌شود. این کشور توانسته میانگین نرخ رشد ۳۰ درصد را در سال گذشته به ثبت برساند که درصد بسیار قابل‌قبولی است. با این اوصاف می‌توان گفت کشور چین بزرگ‌ترین بخش تولید و صادرات کالاها را در برمی‌گیرد و در بازار جهانی یک ابرقدرت محسوب می‌شود؛ بنابراین یادگیری زبان چینی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در این کسب‌وکار و تجارت قدم مهمی بردارند.

تأثیر یادگیری زبان چینی در کسب درآمد

شاید تابه‌حال بارها برای شما پیش‌آمده باشد که شنیده باشید یادگیری زبان چینی برای افراد خارجی بسیار سخت و دشوار است؛ اما اگر هدف شما کسب‌وکار و تجارت در بازار چین باشد و به‌عنوان یک تاجر به این موضوع نگاه کنید متوجه می‌شوید که با یادگیری زبان چینی آن‌قدر در کسب‌وکار خود سود به دست می‌آورید که نسبت به زمان و انرژی که برای یادگیری آن می‌گذارید کاملاً ارزشش را دارد.

به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت یادگیری زبان چینی برای تجارت و کسب‌وکار به‌عنوان یک معامله پرسود یاد می‌شود، اما ازآنجایی‌که یادگیری این زبان ممکن است کمی وقت‌گیر و سخت باشد بسیاری از زبان‌آموزان در ابتدا و یا وسط‌های یادگیری از انجام این کار منصرف می‌شوند، حتی برخی از کسانی که قصد یادگیری این زبان را داشته‌اند عنوان کرده‌اند که یادگیری این زبان عملاً غیرممکن است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر فردی به یادگیری این زبان علاقه‌مند نباشد نمی‌تواند در مدت‌زمان نسبتاً کمی آن را بیاموزد، اما برعکس اگر فرد به یادگیری زبان چینی داشته علاقه باشد می‌تواند در مدت‌زمان مناسبی تا حد زیاد به این زبان مسلط شود و حتی بتواند فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکار خود را به‌راحتی انجام دهد.

برای اینکه مانند بسیاری از زبان‌آموزان از یادگیری زبان و رفت‌وآمد در مسیر کلاس‌ها خسته نشوید می‌توانید از روش آموزش زبان آنلاین که به‌وقت و انرژی کمتری نیاز دارد استفاده کنید. اگر در اینترنت جستجو کنید، مطالب زیادی را درباره صنعت روبه‌رشد اقتصادی کشور چین پیدا خواهید کرد به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود این کشور در چند سال آینده از اقتصاد آمریکا نیز جلو بزند؛ بنابراین نباید به‌سختی یادگیری این زبان توجه کنید بلکه به مزیت‌های بی‌شماری که دارد توجه داشته باشید.

یادگیری زبان چینی چه مزایایی دارد؟یادگیری زبان چینی چه مزایایی دارد؟

حتی اگر در حال حاضر در کشور ایران و یا هر کشور دیگری زندگی می‌کنید و قصد ندارید از آن خارج شوید، اما باز هم احتمال اینکه با شرکت‌های چینی وارد مذاکره شوید و قصد تجارت با آن‌ها را داشته باشید زیاد است و اگر نتوانید با مشتریان خود صحبت کنید ضرر بزرگی به تجارت و شرکت خود وارد می‌کنید؛ بنابراین فرقی ندارد که در کجای دنیا زندگی می‌کنید زیرا یادگیری زبان چینی و کمک‌گرفتن از یک استاد زبان آنلاین برای هر فردی که در تجارت مشغول به کار است بسیار ضرورت دارد. به‌طورکلی یادگیری زبان چینی مزایای زیادی دارد که ازجمله مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارفرمایان به دنبال شما هستند

بر اساس آمار استخدامی که در سال ۲۰۲۲ به‌دست‌آمده مشخص شده است حدود ۴۰ درصد از کارفرمایان افرادی را استخدام می‌کنند که هم‌زمان به دو زبان زنده دنیا مسلط هستند، زیرا یک فرد دوزبانه می‌تواند در تجارت بسیار مؤثر عمل کند و با اغلب کشورهای قدرتمند وارد مذاکره و سرمایه‌گذاری شود.

زبان چینی در تکنولوژی، صنعت و تجارت نفوذ دارد

برای یادگیری زبان سعی کنید زبانی را بیاموزید که از فرصت‌های کاری و شغلی بیشتری برخوردار باشد و هم مزایای دیگر را به همراه داشته باشد. اینجاست که زبان چینی تمامی این مزایا و قابلیت‌ها را در برمی‌گیرد، زیرا در حال حاضر زبان چینی یک زبان بسیار پرکاربرد در تجارت، صنعت و تکنولوژی است؛ بنابراین باید بتوانید یادگیری این زبان را به کامل‌ترین نحو ممکن برسانید.

بازار کار خوبی در انتظار شماست

آموزش زبان چینی و مسلط شدن به آن می‌تواند به شما کمک کند تا مشاغل مختلفی را پیدا کنید که از درآمد خوبی نیز برخوردار هستند. البته یادگیری زبان چینی به معنی پیداکردن صددرصدی شغل برای شما نیست، اما باوجوداینکه شرکت‌های چینی روزبه‌روز در حال نزدیک شدن به بازار جهانی هستند بدون شک کسانی که درزمینهٔ تجارت و زبان چینی تخصص بیشتری دارند بازار کار بهتری در انتظار آن‌ها است.

قوی‌تر شدن روابط

برای اینکه رابطه قوی بین یک کشور با شرکای تجاری چین برقرار شود، معمولاً قبل از اینکه مذاکره به‌صورت رسمی برگزار شود، شرکا با یکدیگر گفتگو می‌کنند. این گفتگو برای معامله اهمیت بسیاری دارد بنابراین یادگیری زبان چینی برای صحبت‌کردن با شرکای تجاری چینی یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود، زیرا این موضوع نشان می‌دهد که شما برای شرکای چینی خود ارزش قائل هستید و زبان آن‌ها را آموخته‌اید. بیشتر افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند می‌توانند برای واردشدن در کسب‌وکار با شرکت‌های چینی از زبان انگلیسی استفاده کنند، درحالی‌که شرکا در شهرهایی مانند شانگهای، پکن و… ممکن است به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشته باشند.

همچنین فرصت‌های شغلی که در این شهرها وجود دارد به این صورت است که افراد متقاضی باید حتماً به زبان چینی مسلط باشند و شغل‌هایی که تماماً وابسته به زبان انگلیسی باشد بسیار کمیاب است. در حال حاضر کشور چین از زبان رسمی خود یعنی ماندارین برای کسب‌وکارها و تجارت استفاده می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که زبان انگلیسی جایگزین آن شود.

شرایط کاری و تجاری در کشور چین به چه صورت است؟شرایط کاری و تجاری در کشور چین به چه صورت است؟

در کنار یادگیری زبان چینی برای تجارت، لازم است تا چند نکته بسیار مهم قبل از اینکه شروع به فعالیت و تجارت در این کشور کنید را بدانید. اگر تصمیم دارید که در کشور چین مشغول به فعالیت‌های تجاری و بازرگانی شوید به‌احتمال زیاد سرمایه‌گذاران و دوستانی را پیدا خواهید کرد.

این‌گونه افراد به پیداکردن شرکا و دوستان خارجی عادت دارند؛ بنابراین برخی از افراد محلی علاقه‌مند هستند تا با اشخاصی از کشورهای دیگر بتوانند ارتباط برقرار کنند و درباره تجربیات، فرهنگ‌ها و سایر ابعاد آن کشور بحث و گفتگو کنند؛ بنابراین اینجا یکی از جاهایی است که شما به زبان چینی نیاز بسیاری پیدا خواهید کرد. کارکنان چینی به طور معمول ساعت‌های بسیار طولانی را مشغول کارکردن هستند. درست است که در بسیاری از شرکت‌ها و دفاتر کارکنان حدود ۹۰ دقیقه فرصت دارند تا مشغول صرف ناهار شوند، اما برای جبران آن باید تا بعدازظهر و یا اواخر شب تمام کارهای خود را انجام دهند.

این شرکت‌ها معمولاً از دستورالعمل‌ها و قوانین سرسختی پیروی می‌کنند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر که تعطیلات زیادی وجود دارد، در کشور چین در هرسال تنها ۱۰ روز تعطیلات ملی وجود دارد؛ بنابراین اگر قصد کارکردن در شرکت‌ها و دفاتر کشور چین را دارید باید بدانید که آن‌ها تعطیلات زیادی نخواهند داشت و بیشتر مشغول کار و فعالیت هستند، اما در کنار این سختی‌ها هنگامی‌که وارد بازار کار شوید و زبان چینی را بلد باشید می‌توانید فرصت‌های شغلی بی‌نظیر را پیش روی خود ببینید. هرکدام از این فرصت‌ها می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد و حتی پس از چند سال کارکردن در تجارت می‌توانید تیم قدرتمند خود را تشکیل دهید.

یادگیری زبان چینی در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره آموزش زبان آنلاین و به ویژه آموزش زبان چینی و تجارت و استاد زبان آنلاین صحبت کنیم. ممکن است شما به‌عنوان فردی که در یک کشور دیگر زندگی می‌کنید قصد داشته باشید برای انجام فعالیت‌هایی مانند اشتغال، سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار، تجارت و… به کشور چین سفر کنید. هنگامی‌که در این شرایط قرار می‌گیرید، یادگیری زبان چینی بسیار ضروری است زیرا به شما در تعاملات و ارتباطات کمک بزرگی می‌کند. ازآنجایی‌که کشور چین یکی از کشورهای قدرتمند درزمینهٔ تجارت، تولید و صادرات کالا است بنابراین یادگیری این زبان برای هر بازرگان و تجاری یک امر مهم محسوب می‌شود درنتیجه، اگر یادگیری زبان چینی را آغاز نکرده باشید، دچار مشکلات بزرگی درزمینهٔ کاری خود خواهید شد.