آموزش تشخیص بو به کمک هوش مصنوعی در Google Brain

محقیق واحد  Google Brain از آموزش یادگیری تشخیص بوها به هوش مصنوعی خبر داده و طی مقاله ای چگونگی تشخیص بوها به هوش مصنوعی را تشریح کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget ، محققین گوگل داده هایی را با استفاده از عطرسازان ایجاد کرده اند. […]

محقیق واحد  Google Brain از آموزش یادگیری تشخیص بوها به هوش مصنوعی خبر داده و طی مقاله ای چگونگی تشخیص بوها به هوش مصنوعی را تشریح کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget ، محققین گوگل داده هایی را با استفاده از عطرسازان ایجاد کرده اند. در این بانک اطلاعاتی حدود 5000 مولکول تعریف شده است که هر کدام توسط توضیحاتی برای نام آنها مانند دارچینی ، استوایی و … طبقه بندی شده اند. برای آموزش تشخیص بو توسط هوش مصنوعی آنها ابتدا از دو سوم داده ها برای برقراری ارتباط بین مولکول ها و توصیف گر آنها استفاده کردند. در ادامه آزمایشی را برای تشخیص بو از داده هایی که استفاده نشده بود تدارک دیدند که هوش مصنوعی توانست با کمک الگوریتم های خود و ساختار مولکول ها ، بو ها را تشخیص دهد.

البته این آموزش با چالش هایی نیز مواجه خواهد بود. زیرا برخی از این مولکولها ، اتم ها و پیوند شیمیایی یکسانی دارند اما بوی متفاوتی را ارائه میدهند که به آنها مولکول های دست سانی گفته میشود. همچنین ممکن است افراد مختلف تعریف متفاوتی از یک بو داشته باشند. این پیچیدگی زمانی که پای ترکیب کردن بوها در میان باشد بیشتر خواهد شد.

نمونه های مختلفی از استفاده هوش مصنوعی در تشخیص بو در سراسر جهان انجام گرفته است. به عنوان مثال محققان با استفاده از یادگیری ماشینی بوی یک گل منقرض شده را احیا کردند. در روسیه نیز از هوش مصنوعی برای شناسایی بوهای کشنده استفاده می شود. شرکت IBM هم دستگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که می تواند عطر دلخواه هر کاربر را بسازد.

محقان گوگل با توجه به چالش های پیش رو معتقدند که یادگیری هوش مصنوعی درک بزرگی در علم شیمی و علوم اعصاب حسی در تولید عطرها بوجود آورده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال