گوشی G6 ال‎جی به زودی به فناوری سه‎بعدی شناخت چهره مجهز می‎شود

گزارش جدیدی در کشور کره‎جنوبی منتشر شده است که نشان می‎‏دهد شرکت ال‎جی قصد دارد فناوری سه‎بعدی شناخت چهره را به پرچم‎دار خود یعنی G6 اضافه کند. این نشریه اعلام می‎کند که این شرکت کره‎ای همکاری با شرکت Oez را شروع کرده است، شرکت کره‎ای که به توسعه‎ی نرم‎افزار شناخت چهره می‎پردازد. براساس این گزارش، […]

گزارش جدیدی در کشور کره‎جنوبی منتشر شده است که نشان می‎‏دهد شرکت ال‎جی قصد دارد فناوری سه‎بعدی شناخت چهره را به پرچم‎دار خود یعنی G6 اضافه کند. این نشریه اعلام می‎کند که این شرکت کره‎ای همکاری با شرکت Oez را شروع کرده است، شرکت کره‎ای که به توسعه‎ی نرم‎افزار شناخت چهره می‎پردازد.

براساس این گزارش، این قابلیت در اوایل ماه ژوئن به همراه پلت‎فرم پرداخت موبایل جدید ال‎جی یعنی LG pay ارائه خواهد شد. ظاهرا، این غول دنیای فناوری به این علت تصمیم به همکاری با Oez گرفته است چون بسته‎ی نرم‎افزاری (OezFR) آن‎ها به راحتی با گوشی‎های رده‎بالای این شرکت همانند با G5 و V20 سازگار است. هم‎چنین، OezFR دارای تدابیر امنیتی خواهد بود که هدف آن‎ها جلوگیری از روش‎های شناخت چهره‎ی صورت با استفاده از تصاویر بوده و حجم آن‎ها واقعا کم است (3.5 تا 5 مگابایت).

یکی از منابع آگاه از برنامه‎های ال‎جی در گفتگو با نشریه‎ی خبری News Prime اعلام کرده است که این شرکت ممکن است از فناوری سه‎بعدی شناخت چهره به شکل غیرمرسومی استفاده کند:

“ال‎جی به منظور پشتیبانی از سیستم پرداخت موبایل تصمیم به استفاده از OezFR می‎گیرد تا برای اولین بار شاهد باشیم یک سیستم شناخت چهره برای تراکنش‎های مالی در بخش گوشی‎های هوشمند رده‎بالا به کار گرفته می‎شود.”

با آن‎که تمامی این اخبار جالب به نظر می‎آید، ولی این سوال مطرح می‎شود واقعا فناوری سه‎بعدی شناخت چهره برای پذیرش چنین مسئولیت‎های بزرگی آماده است؟ سامسونگ در زمان رونمایی از گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 نشان داد که با استفاده از این فناوری به سادگی و راحتی به یک دستگاه می‎توان دسترسی داشت، ولی بعدا نگرانی‎های امنیتی حول این تکنولوژی با نشان دادن راه‎های مختلف برای دور زدن آن، بالا گرفت.

با این‎حال، پیشرفت‎های فناوری در این حوزه سبب شده است فناوری اسکن صورت به نسبت حسگرهای اثرانگشت جایگزین‎های مطمئن‎تری محسوب شوند. این حقیقت که شرکت‎های پیشرو در دنیای گوشی‎های هوشمند همانند با سامسونگ، ال‎جی و اپل در حال استفاده از این روش تشخیص هویت جدید بیومتریک هستند، گواه خوبی برای این است که این سیستم تعیین هویت بدون تماس پتانسیل زیادی دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال